اولین مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در تایلند

CC BY 2.0 / NIAID-RML / اولین مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در تایلند
اولین مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در تایلند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات تایلندی روز یکشنبه از اولین مورد مرگ و میر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پاتایا نیوز با استناد به وزارت صحت عامه تایلند از اولین مورد مرگ و میر در این کشور بر اثر ابتلا ویروس کرونا خبر داد.

ثبت مرگ ناشی از بیماری کرونا در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
ثبت مرگ ناشی از بیماری کرونا در واشنگتن

براساس گزارش، یک شهروند 35 ساله تایلندی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است. در اواخر ماه جنوری، داکتران عفونت تب دنگ را برای او تشخیص داده بودند و آنالیز این شخص پس از آزمایش  در اویل ماه فبروری نشان داد که وی مبتلا به ویروس کرونا است.

به گفته وزارت صحت عامه تایلند، ابتدا وضعیت بیمار «بحرانی» ارزیابی شده بود. وی از اواخر ماه جنوری که داکتران عفونت تب دنگ را برای او تشخیص داده بودند، شفاخانه‌ را ترک نکرده بود.

در 31 دسمبر، مقامات چینایی، سازمان صحت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала