هشدار پمپئو به ایران: اخلاگر روند صلح با طالبان نباش

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeo هشدار پمپئو به ایران: اخلاگر روند صلح با طالبان نباش
  هشدار پمپئو به ایران: اخلاگر روند صلح با طالبان نباش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داد که از هرگونه تلاش برای ایجاد اخلال در انجام توافق تاریخی با طالبان خودداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در جلسه پرسش و پاسخ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده اظهار داشت: ایران را به دقت زیرنظر داریم تا تلاش‌های صلح در افغانستان را مختل نسازد.

وی با تأکید بر اینکه "فعالیت‌های ایران در افغانستان جان سربازان آمریکایی را به خطر می‌اندازد"، به دولت تهران هشدار داد که فعالیت‌های خود در افغانستان را متوقف کند.

پمپئو: رهبران افغانستان  به صلح توجه کنند نه به چالش های انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: رهبران افغانستان به صلح توجه کنند نه به چالش های انتخاباتی

وی افزود: "ایران در تلاش است تا توافق‌های مربوط به صلح و آشتی را در افغانستان تضعیف كند. به دقت زیر نظر داریم تا بیبینیم آیا ایران اقدامات جدی‌تری را برای مختل کردن تلاش‌های صلح انجام می‌دهد یا خیر؟".

پمپئو با بیان اینکه در 6 روز گذشته از دوره یک هفته‌ای «کاهش خشونت‌ها» حوادث خشونت آمیز در افغانستان به صورت چشمگیری کاهش یافته است، گفت: آمریکا امیدوار است که به منظور تأمین صلح بین طرف‌ها در افغانستان و خروج سربازان آمریکایی از این کشور وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شود.

قرار است امروز شنبه 29 فبروری 2020 پس از یک هفته کاهش خشونت، موافقت‌نامه‌ای میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر به امضا برسد. انتظار می‌رود وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه حدود سی کشور و سازمان‌های بین‌المللی در مراسم امضای این توافق‌نامه حضور یابند.

ایالات متحده در صدد است تا پس از توافق با طالبان و فراهم ساختن زمینه برقراری گفتگو میان گروه‌های مختلف سیاسی در افغانستان، نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала