غنی: هر توافقی که با طالبان امضاء شود مشروط است

© Photo / Ashraf Ghani FBمحمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در مورد امضای توافقنامه صلح با طالبان می‌گوید: بحث صلح یک بحث ملی است و ما مشترکاً در راستای دستیابی به صلح پایدار، تلاش می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور غنی شام روز گذشته (جمعه، نهم حوت) در یک  ویدیو کنفرانس با شماری از والیان گفت: «هر موافقتنامه که با طالبان امضا می شود، مشروط است و  پیشرفت این مذاکرات از هر مرحله به مرحله دیگری با طالبان، شروط دارند و اگر طالبان از جنگ دست برندارد، شروط تغییر خواهد کرد».

غنی افزوده است که تمام مسایل افغانستان را با تدبیر حل می کند و موقف وی؛ موقف قانون اساسی، جمهوریت، حاکمیت ملی و عزت مردم افغانستان است.

او با توجه به تغییراتی که در منطقه آمده است، گفت که به هیچ کسی اجازه نمی دهد افغانستان را عمق استراتژیک خود قرار دهد.

خلیل‌زاد: اشرف غنی مراسم تحلیف را تا 9 مارچ به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: اشرف غنی مراسم تحلیف را تا 9 مارچ به تعویق انداخت

رئیس جمهور خاطرنشان کرده که بحث صلح یک بحث ملی است و مشترکا در راستای دستیابی به صلح پایدار، تلاش می کند.

او با اشاره به نشست وزرای دفاع سازمان ناتو اضافه کرده که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان هیچ گاه فراموش نمی شود و مورد حمایت کامل ناتو قرار دارد.

غنی همچنان تاکید کرده: «دولت افغانستان با داعش و سایر گروه های تروریستی هیچ گونه آتش بس ندارد و طالبان باید خود را از آنان جدا سازد و به مردم از رابطه خود با پاکستان، گروه های تروریستی، پناهگاه های امن شان و اقتصاد جرمی وضاحت دهد.»

رئیس جمهور اضافه کرده که صلح یک روند ملی است و در مرحله جدید این روند، هیچ گاه اجازه نمی دهد روند صلح قومی، سمتی و گروهی شود.

رئیس جمهور اضافه کرده که صلح یک روند ملی است و در مرحله جدید این روند، هیچ گاه اجازه نمی دهد روند صلح قومی، سمتی و گروهی شود.

تلاش‌های صلح در حال حاضر به مرحله سرنوشت ساز رسیده و قرار است امروز در قطر طالبان و ایالات متحده توافق‌نامه صلح را امضا کنند.

با امضای این توافق‌نامه، انتظار می‌رود طالبان با دولت افغانستان وارد مذاکره شوند و تعداد سربازان خارجی نیز در کشور کاهش یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала