کشته و زخمی شدن ۳۶ نفر در هفته کاهش خشونت در افغانستان

© Sputnikکشته و زخمی شدن ۳۶ نفر در هفته کاهش خشونت در افغانستان
کشته و زخمی شدن ۳۶ نفر در هفته کاهش خشونت در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد، که در هفته کاهش خشونت در این کشور که قرار بود پیش زمینه برای امضای توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان باشد، ۲۲ نفر نظامی و ۱۴ تن غیر نظامی کشته و شدند.
 کشته شدن 9 نیروی امنیتی توسط طالبان پس از کاهش خشونت  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 9 نیروی امنیتی توسط طالبان پس از کاهش خشونت

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون حقوق بشر افغانستان امروز شنبه با نشر گزارش نوشت: در این هفته خشونت ها ۲۸ درصد نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته اما میزان درگیری ها در ولایت های مختلف افغانستان همچنان بالا بوده است.

در این گزارش آمده است: پس از اعلام پذیرش هفت روز کاهش خشونت (سوم تا نهم ماه حوت سیزده نودو هشت)، طالبان در ‌شانزده ولایت کشور، شامل ولایت‌های ‌بلخ، فاریاب، سمنگان، بغلان، غور، ارزگان، فراه، زابل، کندهار، هلمند، پکتیا، میدان‌وردک، ننگرهار،لغمان، بادغیس و کاپیسا،‌ به حملات مختلف مانند درگیری‌های مسلحانه، انفجار ماین، فیرراکت، ترور، تیرباران و اسیرگرفتن، اقدام کردند.

در هفت روز گذشته ۱۶ ولایت افغانستان شاهد حملات طالبان و انفجار مین های کنار جاده ای، ترور و گیروگان گیری بود که در این  حملات پنج نفر از اعضای گروه طالبان نیز کشته شده اند.

این گزارش حاکی است:  براساس آمار این نهاد، ‌ در هفته پیش از اعلام کاهش خشونت، ۲۷ غیرنظامی کشته و ۵۱ نفر نیز مجروح شده بودند.

براساس گفته کمیسیون حقوق بشر افغانستان، رویدادها به صورت روزانه ثبت شده‌ است و بیشترین  حملات در روزهای دوم و سوم هفته کاهش خشونت رخ داده که عامل اکثر آن طالبان بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала