وزیر دفاع آمریکا به کابل رسید

© REUTERS / Leah Millisوزیر دفاع آمریکا به کابل رسید
وزیر دفاع آمریکا به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رویترز در خبر فوری اعلام کرد که مارک اسپر؛ وزیر دفاع ایالات متحده به کابل رسیده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز، گزارش داده است که مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، وارد کابل شده و قرار است تا ساعاتی بعد، با رییس‌جمهور غنی،دیدار و گفتگو کند.

در خبر گفته می‌شود که وزیر دفاع ایالات متحده قرار است امروز (شنبه دهم حوت) اعلامیه‌ای مشترک با رییس ‌جمهور غنی و دبیر کل ناتو در مورد توافقنامه صلح آمریکا و طالبان که تا ساعاتی دیگر در قطر به امضا خواهد رسید و نیز ادامه حمایت غرب از نیروهای امنیتی افغانستان، صادر کند.

ینس استولتنبرگ؛ دبیر کل ناتو نیز در کابل به سر می‌برد و پیش از ظهر امروز با عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی دیدار کرد.

در این دیدار، رییس اجراییه تشریف آوری دبیرکل ناتو را به افغانستان خیرمقدم گفت و از کمک‌ها و حضور ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

در آستانه‌ی امضای توافقنامه‌ی صلح میان ایالات متحده‌ی آمریکا و طالبان، دبیرکل ناتو، تأکید کرده است که این سازمان، به حضور و همکاری با افغانستان، تا برقراری صلح و ثبات پایدار در این کشور،‍‍ ادامه می‌‌دهد.

در این دیدار، عبدالله عبدالله نیز‌ با قدردانی از کمک‌ها و حضور ناتو در افغانستان، امضای توافق‌نامه را تاریخی و «سرنوشت‌ساز» دانسته است.

این در حالی است که قرار است تا چند ساعت بعد، توافقنامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان به امضا برسد. با امضای این توافق‌نامه، زمینه‌ی خروج نیروهای خارجی از افغانستان فراهم می‌شود.

از سویی هم، قرار است دو هفته بعد از امضای این توافق‌نامه، مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان، آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала