قاتل جنگنده های F-35 نامبرده شد

© Photo / Public domain/Robert Sullivanقاتل جنگنده های F-35نام‌برده شد
قاتل جنگنده های F-35نام‌برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایلان ماسک رقیب آینده جنگنده های F-35 آمریکایی را نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Defense News ایلان ماسک بنیانگذار شرکت هوا فضای آمریکایی -  SpaceX و مدیرعامل تسلا ، در توییتر خود نوشت که F-35 آمریکایی "در برابر جنگنده بدون سرنشین هدایت شونده از راه دور" شانس نخواهد داشت.

  کارفرمای آمریکایی، این اظهارات در واکنش به پست روزنامه نگار- لی هادسون که در یک سمپوزیوم نظامی از قول وی در مورد لزوم ایجاد جایگزین برای F-35 صحبت نموده بود، ابراز داشت.

بنیانگذار SpaceX نوشت: "رقیب( (F-35باید یک جنگنده بدون سرنشین باشد که از راه دور توسط انسان کنترل می شود، اما مانورهای جنگنده رقیب باید مستقل تکمیل شوند، درین صورت F-35 هیچ فرصتی در برابر آن نخواهد داشت."

بر اساس گزارش این روزنامه، در سمپوزیوم ماسک، این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره ایده های ابتکاری او در زمینه جنگ هوایی، ابراز داشت و گفت:  "دوران جنگنده F-35آمریکایی به پایان رسیده". به گفته این مخترع ، آینده در این زمینه با هواپیماهای بدون سرنشین متعلق خواهد بود.

جنگنده F-35 یشرفته‌ترین هواپیمای جنگنده نسل جدید در جهان، که اکنون عملیاتی شده است. این جنگنده یک هواپیمایی نامریی، تک‌سرنشین است که یک موتور دارد  در وهله اول برای مأموریت‌های هجومی هوا به زمین طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد.

 پروژه طراحی و تولید F-35 بزرگترین و پرهزینه‌ترین پروژه در نوع خود در تاریخ نظامی جهان است. پیشتر هزینه نهایی این پروژه یک تریلیون (یک هزار میلیارد) دالر برآورد شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала