ضمیر کابلوف: پس از ده روز گفت و گوی میان افغانستانی ها آغاز می شود

CC BY 2.0 / DFID / Russia's Special Representative for Afghanistan Zamir Kabulovضمیر کابلوف: پس از ده روز گفت و گوی میان افغانستانی ها آغاز می شود
ضمیر کابلوف: پس از ده روز گفت و گوی میان افغانستانی ها آغاز می شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان گفت، که پس از ده روز گفت و گوی میان افغانستانی ها آغاز می شود.
ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم  - اسپوتنیک افغانستان
ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان، مدیر گروه دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه در حاشیه امضای توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان گفت:- "من می خواهم باور كنم، كه گفت و گو آغاز خواهد شد، زیرا برای ما مهمترین بخش كل روند صلح است. تا آنجا كه من هم از طرف امریکایی ها و هم از طالبان می دانم، سند مشترك آنها اعلام می كند، كه این مذاكرات باید ده روز پس از امضای توافق نامه آغاز شود، به طور مشروط به تاریخ 9 مارچ".

با این حال، وی درباره واقعیت اجرای این بند ابراز تردید کرده گفت:- "برای واقع بینانه بودن، من شک دارم که پس از ده روز این گفت و گو آغاز شود، زیرا بسیاری از مسائل دیگر وجود دارد - آزادی زندانیان از هر دو طرف. با این وجود مهم است، که این اتفاق بیفتد، اما مهمتر از همه این است که این اتفاق می افتد و به تعویق نمی افتد".

پیش از این، یکتن از نمایندگان طالبان در قطر گفته بود، که پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا با نمایندگان دولت افغانستان گفت و گوی مستقیم را مشروط بر آزادی پنج هزار اسیرانش آغاز می کند.

یادآوری می کنیم، که قرار است امروز توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان در دوحه قطر امضا شود. در زمان امضای این توافق نامه میان امریکا و طالبان، نمایندگان ده ها کشور حضور پیدا خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала