آمریکا: از روسیه می‌خواهیم جنگنده‌های خود در ادلب را فرود آورد

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلی کرافت نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد از روسیه خواست كه جنگنده‌های خود در ادلب را فرود آورد.

به گزارش اسپوتنیک، کلی کرفت نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در جلسه اخیر شورای امنیت که در مورد وضعیت ادلب سوریه برگزار شد،  از روسیه خواست که "بلافاصله هواپیماهای جنگی"  خود را علی رغم اینکه نیروهای هوایی روسیه  با توافق دمشق در آنجا حضور دارند؛ در سوریه بر زمین فرود آورد".

نماینده دا‌ئم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که ایالات متحده از حق دفاع ترکیه در برابر "حملات غیرمشروع" به مراکز دیده‌بانی‌ در ادلب حمایت می‌کند.

بریتانیا روز جمعه در پی تشدید اوضاع و کشته شدن 33 نظامی ترکیه در ادلب سوریه خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.   

کشته شدن یک سرباز ترکیه در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یک سرباز ترکیه در ادلب سوریه

کرافت در رابطه به کشته شدن 33 سرباز ترکیه شد، گفت: "ایالات متحده حمله روز گذشته به سربازان ترکیه را به شدت محکوم می‌کند. این حملات کاملا نامشروع ، بی معنی و وحشیانه بوده است". 

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: "ما خواستار برقراری آتش بس پایدار و فوری در شمال غرب سوریه هستیم. از روسیه می‌خواهیم كه جنگنده‌های خود در ادلب را فرود آورد. روسیه همراه با ارتش اسد باید به پشت مرزهای مناطق کاهش تنش مصرح در توافق‌نامه آستانه 2018 عقب‌نشینی کنند".

وی کرافت تصریح کرد: "در حال حاضر، ایالات متحده از ادامه تعهد خود به ترکیه همپیمان خود در ناتو هیچ دریغ نمی‌کند. از حق دفاع ترکیه در برابر حملات غیرمشروع به مراکز دیده‌بانی‌اش در ادلب کاملا حمایت می‌کنیم".

  در مقابل واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت نیز گفت، سربازان ترکیه که اخیرا کشته شدند در مناطق عاری از سلاح بودند که نقض توافقنامه آتش‌بس است.

وی تاکید کرد: روسیه به مبارزه با تروریسم در سوریه می‌پردازد.

نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت افزود: توافق آتش‌بس در ادلب نقض می‌شود و مقامات سوریه حق کامل پاسخ‌گویی به حملات تروریست‌ها را در خاک خود دارند.

نماینده روسیه خاطرنشان کرد: در سایه تجاوزات مستمر علیه سیستم آتش‌بس که از داخل منطقه کاهش تنش در ادلب صورت می‌گیرد طبیعتا این حق ارتش سوریه است که به این حملات پاسخ داده و مانع حملات تروریست‌ها شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала