ده‌ها زخمی و کشته در هفتۀ کاهش خشونت‌ها‌

© AFP 2023 / Javed Tanveer ده‌ها زخمی و کشته در هفتۀ کاهش خشونت‌ها‌
 ده‌ها زخمی و کشته در هفتۀ کاهش خشونت‌ها‌      - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دورۀ 7 ‌روزۀ کاهش خشونت‌ها که از ساعت 12 جمعه شب سوم حوت آغاز شد، ساعت 12 امشب به پایان می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، از آغاز هفتۀ کاهش خشونت‌ها تاکنون 14 نظامی و غیرنظامی در کشور کشته شده‌اند و 44 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در روز اول و دوم هفتۀ کاهش خشونت‌ها در ولایت‌های بلخ، هلمند، ارزگان، کاپیسا، پکتیا و کندهار 6 رویداد امنیتی رخ داد، که در نتیجۀ آن 5 نیروی امنیتی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت امور داخله می‌گوید که در روز سوم کاهش خشونت‌ها در ولایت‌های بلخ، سمنگان و هلمند تنها 3 رویداد امنیتی رخ داده است.

مسئولان وزارت امور داخله می‌گویند، در حملۀ طالبان به نیروهای خیزش‌های مردمی در ولایت بلخ، 3 تن کشته و 5 تن دیگر زخم برداشته‌اند. در ولسوالی درۀ صوف بالای ولایت سمنگان، طالبان دو سرباز پولیس را با خود برده‌اند و هم‌چنین در ولایت هلمند در انفجار ماین کنار جاده‌یی از سوی طالبان 3 زن زخم برداشته‌اند.

مقام‌های محلی ولایت‌های کندهار و غزنی می‌گویند که در روز سوم کاهش خشونت‌ها در این ولایت‌ها نیز گزارش‌هایی از رویدادهای امنیتی به ثبت رسیده‌ است.

همین‌گونه به روز چهارم دورۀ کاهش خشونت‌ها در ولایت‌های غزنی، زابل و فراه طالبان حملاتی را انجام داده‌اند که در آن 2 پولیس کشته و 11 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

پیام رئیس جمهور در باره آغاز مرحله کاهش خشونت‌ها - اسپوتنیک افغانستان
پیام رئیس جمهور در باره آغاز مرحله کاهش خشونت‌ها

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید، در روز پنجم کاهش خشونت‌ها در ولایت‌های لوگر، لغمان، غزنی و کندهار حملاتی از سوی طالبان انجام شده‌ است که به شمول یک کودک 4 تن کشته و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند.

واکنش‌ها در برابر هفتۀ کاهش خشونت نیز مثبت بودند. ینس استولتنبرگ دبیر کُل ناتو، وزارت امور خارجۀ پاکستان، نمایندۀ ویژۀ روسیه برای افغانستان و شماری از سران افغانستان از عملی‌شدن هفتۀ کاهش خشونت‌ها استقبال کرده‌اند.

دورۀ هفت‌روزۀ کاهش خشونت‌ها پیش‌شرطی برای امضای توافق‌نامۀ صلح میان آمریکا و طالبان است.

پس از پایان این دوره قرار است فردا شنبه دهم حوت قرار است موافقت‌نامۀ صلح میان آمریکا و طالبان در دوحۀ قطر امضا شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала