واکنش جدی روسیه به درگیری سوریه با ترکیه

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاوروف: ارتش سوریه کاملاً حق دارد علیه تروریستها در ادلب مبارزه نماید و مسکو نمی تواند مانع گردد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید که روسیه نمی تواند مانع مبارزه ارتش سوریه علیه تروریست‌ها شود.

او افزود: "در پاسخ به نقض مداوم آتش بس از درون منطقه ادلب، ارتش سوریه حق دارد که به تروریست ها پاسخ دهد و آنها را سرکوب کند. ما نمی توانیم ارتش سوریه را ملزم به رعایت مقررات مندرج در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ بی رحمانه، غیر سازش ناپذیر علیه تروریسم در تمام اشکال خود کنیم".

مقام پیشین آمریکا: جنگ در ادلب فرصت است برای رهبران امریکا - اسپوتنیک افغانستان
مقام پیشین امریکا: جنگ در ادلب فرصت است برای رهبران امریکا

پس از کشته شدن 33 سرباز ارتش ترکیه و زخمی شدن بیش از 30 نفر از آنها. طرف روسی بلافاصله پس از دریافت اطلاعات در مورد تلفات ارتش ترکیه، اقدامات لازم را برای برقراری آتش بس کامل از سوی نیروهای سوریه انجام داد و زمینه خروج اجساد سربازان کشته شده و همچنین زخمی ها را به ترکیه تأمین کرد. وزارت دفاع فدراسیون روسیه تأکید کرد که از نیروهای هوایی روسیه در این منطقه استفاده نشده است.

گفتنی‌ست که در شب 29 ماه فبروی ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه در ادلب حمله کرد و کاروان نیروهای دولتی سوریه را مورد هف قرار داد، در پاسخ به این حمله، نیروهای هوایی سوریه در منطقه "جبل الزویه" نیروهای ارتش ترکیه را مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته 33 سرباز شد. دولت ترکیه وعده سپرد که انتقام کشته شدن سربازان اش را بشار اسد خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала