اردوگاه‌ آموزشی تروریستان در شهر باستانی سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاردوگاه‌ آموزشی تروریستان در شهر باستانی سوریه
اردوگاه‌ آموزشی تروریستان در شهر باستانی سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تروریستان اردوگاه آموزشی و آزمایشگاه کیمیاوی را در خرابه‌های شهر باستانی ابلا در روسیه ترتیب داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، تروریستان اردوگاه آموزشی و آزمایشگاه کیمیاوی را در خرابه‌های شهر باستانی ابلا در سوریه ترتیب داده اند، چین اقدامات اکتشافی توسط ارتش سوریه انجام شد که اخیراً شهر ابلا را از وجود تروریستان پاکسازی کرده بودند.

 دانشمندان تاکنون آسیب‌های که توسط شبه نظامیان به ویرانه‌های شهر باستانی وارد شده است را ارزیابی نکرده‌اند.

شهر ابلا پایتخت یک کشور با نفود بود که 3 تا 4 هزار قبل از میلاد وجود داشت. در زمان قدرت، ابلا تقریباً تمام سوریه مدرن را اشغال کرد و در آن زمان تا 30 هزار نفر در پایتخت زندگی می‌کردند. ابلا در 53 کیلومتری جنوب غرب حلب امروز واقع شده است. در نزدیکی حفاری های ابلا، دهکده مدرن تل مردیخ قرا دارد که چند پیش تحت کنترول شبه نظامیان قرار داشت.

گشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه - اسپوتنیک افغانستان
کشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه

کاوش های ابلا در دهه 60 قرن بیستم توسط دانشمندان ایتالیایی آغاز شد، تحقیقات اجازه داد تا یک بایگانی غنی را جمع آوری کنند. با این حال، در سالهای اخیر، به دلایل آشکار تحقیقات به حالت تعلیق درآمده است.

علاوه بر این، هنگامیکه ارتش سوریه در روزهای آزادسازی تل مرديخ را از چنگ شبه نظامیان خارج کرد، افراط گرایان به طرز وحشیانه اردوگاه آموزشی خود را درست در ویرانه های ابلا با مانع و سلاح های تیراندازی قرار دادند. ستیزه جویان خلاقانه وارد صحنه شده اند، قابلمه هایی با گلوله به عنوان هدف آویزان کردند.

یک سرباز سوری به نام دیا به خبرنگاران گفت: وقتی ارتش سوریه به اینجا آمد، آنها این اردوگاه را پیدا کردند. این یک مدرسه واقعی برای تروریست ها است. در اینجا موانعی مشاهده می‌کنید و در اینجا کلاس های آموزشی برگزار می‌شد. می‌بینید، همه چیز بسیار جدی انجام شده، انگار کلاس درس توسط یک نظامی حرفه‌ای انجام شده است. آنها همچنان شروع به حفر یک چال در اینجا کردند، اما وقت لازم برای پایان دادن به آن را نداشتند.

شبه نظامیان همچنان ساختمان‌های موزیم مدرن را با نیازهای خود تطبیق داده اند.

این سربازی سوریه به خبرنگاران گفت: یک کشف غیرمعمول در انتظار ستیزه جویان در این ساختمان بود. در اینجا، ستیزه جویان به طور مستقل گلوله هایی را که با آنها غیرنظامیان در حلب و ارتش ما شلیک کردند، ساختند. لطفاً توجه داشته باشید که تمام مواد کیمیاوی وارداتی هستند، هیچ موادی از سوریه وجود ندارد، همه در اروپا یا ترکیه ساخته می‌شوند. این یک تولید دشوار و خطرناک بود، این شبه نظامیان ساده نبودند که به آن مشغول بودند، یعنی کسانی بودند که دوره آموزش کیمیاوی دیده بودند.

در قفسه ها، فلاسک هایی با مواد بازیافت و مواد کیمیاوی موجود است. یکی از آنها تری کلرواتیلن قوی ترین دارو، باعث از دست رفتن فوری آگاهی می‌شود. در شرایط خاص، فسژن، یک ماده کیمیاوی جنگی می‌تواند از آن به دست آید.

تروریست ها برای حفظ و مطالعه میراث تاریخی سوریه اهمیت چندانی قائل نبودند، به جز این که به منظور سرقت برخی از اشیاء اکتشافات و تحقیقاتی انجام دادند. آنها بیشتر به ساخت سلاح های وحشیانه توجه داشتند، سلاح هایی که ارتش به اندازه غیرنظامیان رنج نمی‌برد. هنوز خسارات وارده به حفاری ها توسط دانشمندان ارزیابی نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала