کابلوف ناظر امضای پیمان امریکا-طالبان خواهد بود

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف ناظر امضای پیمان امریکا-طالبان خواهد بود
کابلوف ناظر امضای پیمان امریکا-طالبان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در قطر می‌گوید که نمایندۀ ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان ناظر امضای پیمان امریکا-طالبان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در قطر با نشر خبری می‌گوید که ضمیر کابلوف، نمانیده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان ناظر امضای پیمان امریکا – طالبان خواهد بود.

کابلوف: طالبان پس از توافق با امریکا آمادۀ مذاکره مستقیم با دولت افغانستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: طالبان پس از توافق با امریکا آمادۀ مذاکره مستقیم با دولت افغانستان هستند

در خبرنامه آمده است: ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان، به عنوان ناظر در امضای پیمان امریکا – طالبان در پایتخت قطر دوحه در تاریخ 29 فبروری شرکت خواهد کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که امریکا در حال آماده سازی برای امضای پیمان صلح با طالبان در 29 فبروری است. همچنان سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت که این پیمان در حضورداشت نمایندگان سایر کشورها و سازمان‌ها به عنوان ناظر در قطر امضا می‌شود.

امریکا و طالبان چندین ماه در سال 2019 میلادی مذاکره کردند. زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان با هیات دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پس از هشت دور مذاکره، بر سر پیش نویس توافق‌نامه صلح که شامل آتش‌بس، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان بود، توافق کردند. اما در ماه سپتمبر، پس از یکسری حملات انتحاری که توسط طالبان در کابل و برخی دیگر از شهرهای افغانستان انجام شد و همچنان در نتیجه حمله انتحاری کابل که منجر به کشته شدن یک امریکایی شد، رئیس‌جمهور ترامپ دستور داد تا مذاکرات با طالبان متوقف و توافق‌نامه که روی آن آقای خلیل‌زاد با طالبان توافق کرده‌ بودند، لغو شود.

در اواسط ماه جنوری، طالبان به خلیل‌زاد پیشنهاد آتش‌بس موقت در افغانستان را برای مدت هفت تا ده روز دادند. و نماینده دفتر سیاسی طالبان در قطر از سرگیری مذاکرات بین طالبان و امریکا به رهبری خلیل‌زاد را تایید کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала