چهار رویداد مشکوک کرونا در بدخشان شناسایی شد

© Sputnik چهار رویداد مشکوک کرونا در بدخشان شناسایی شد
 چهار رویداد مشکوک کرونا در بدخشان شناسایی شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام صحت عامه بدخشان می‌گویند، چهار تن از افرادی را که تازه از شهر قم ایران به این ولایت بر گشته‌اند در قرنطینه خانگی نگهداری کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، داکتر نور خاوری، رییس صحت عامه بدخشان گفتته است که این چهار تن باشنده‌گان ولسوالی‌های یاوان و کشم ولایت بدخشان‌ اند که به تازه‌ گی از شهر قم ایران به این ولایت برگشته‌اند.

به گفتۀفیض اباد رییس صحت عامه بدخشان تا هنوز کدام علایم مشخص که ثابت کند این افراد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند دیده نشده است اما آنان به دلیل نگرانی از حضور این افراد در قم و خطر ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا، آنان را در قرنطینه نگهداشته‌ اند.

رییس صحت عامه بدخشان می‌گوید که بر بنیاد یافته‌های مراکز پژوهشی ۸۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری علایم مشخص ندارند و به همین دلیل آنان نا گذیر‌اند تا این افراد تازه برگشته را تا روشن شدن موضوع در قرنطینه نگهدارند.

رییس صحت‌ عامه بدخشان با اظهار نگرانی از حضور گسترده جوانان بدخشانی در ایران و بازگشت روز افزون آن‌ها در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور به بدخشان، می‌گوید که آنان سر از امروز تدابیری را به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس در بدخشان روی دست می‌گیرند.

معاون وزیر صحت ایران به کرونا مبتلا شد - اسپوتنیک افغانستان
معاون وزیر صحت ایران به کرونا مبتلا شد

به گفتۀ وی آنان در نظر دارند تا در تمام راه‌های ورودی بدخشان به منظور اجرای معاینات و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا تیم‌های صحی را مستقر کنند.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر دکتران در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن مزدحم و عمومی خودداری کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала