خطر گرما برای تولید مثل انسان

© Depositphotos.com / Seksan44خطر گرما برای تولید مثل انسان
خطر گرما برای تولید مثل انسان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آمریکایی در پی یک مطالعه خطرات گرما برای بقای نسل بشر را مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو (ایالات متحده آمریکا) امواج گرمای منطقه ای را به عنوان خطر جدیدی برای سلامتی نوزادان و زنان باردار دانستند.

به گفته دانشمندان،درجه حرارت زیاد هوا می تواند باعث زایمان زودرس شود و هرچه گرما طولانی تر باشد، این خطر بیشتر است. تأثیر تغییرات آب و هوا در تولید مثل انسان در مقاله علمی در نشریه  MedicalXpress تشریح داده شده است.

پیش بینی مرگ و میر انسان ناشی از گرما - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی مرگ و میر انسان ناشی از گرما

محققان تأثیر گرما بر بارداری را طی هفته قبل از تولد بررسی کردند. اگرچه مطالعات قبلی تأثیر شرایط نامساعد آب و هوا بر زایمان را نشان داده است، اما تا کنون مشخص نشده که چه عواملی سرعت زایمان را تسریع می کند. دلیل این امر می تواند دما، مدت زمان گرما یا ترکیبی از دما و رطوبت باشد.

متخصصان اطلاعات جمع آوری شده توسط بخش صحت ایالت کالیفرنیا را که شامل اطلاعات مربوط به دو میلیون زایمان موفق در این ایالت از سال 2005 تا 2013 را که در ماه های تابستان انجام شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. معلوم شد که حداقل چهار روز متواتر،گرمی 36 درجه سانتیگراد؛ خطر تولد زودرس را 13 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این ، مدت زمان گرما یک عامل مهم تر از درجه حرارت هوا است.

زایمان زودرس، زایمانی است که قبل از هفته 37 هفته بارداری انجام شود. بارداری خانم‌ها معمولا 40 هفته طول می کشد. این امر، می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی از جمله بیماری های تنفسی و قلبی عروقی، اختلال در حرارت بدن، افزایش خطر خونریزی مغزی و فلج مغزی، مشکلات یادگیری و مشکلات بینایی و شنوایی در کودکان نوزاد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала