در ایران 12 تن مبتلا به ویروس کرونا جان باختند

© REUTERS / WANA NEWS AGENCY در ایران 12 تن مبتلا به ویروس کرونا جان باختند
   در ایران 12 تن مبتلا به ویروس کرونا جان باختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل رسانه ها، مقام‌ های بهداشت ایران روز دوشنبه (5 دلو) گفته است که 12 تن مبتلا به ویروس کرونا در این کشور، جان باختند و 61 تن دیگر به این و یروس، مبتلا شده است.

در همین حال احمد امیرآبادی فراهانی، یک عضو پارلمان ایران که نمایندۀ شهر قُم است، گفته است که در دو هفتۀ گذشته، 50 تن مبتلا به ویروس کرونا در این شهر، جان باختند و 250 تن دیگر، قرنطین شده است. تلویزیون دولتی ایران به نقل از مقام‌ های تهران، گزارش کرده است که ده هزار مبتلا به مواد مخدر نیز، قرنطین شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: «شمار جان باخته‌ گان بیماری کرونا در ایران به 12 تن رسیده است و شمار مبتلا شده‌گان، به 61 تن رسیده است.» او ادعاهای این عضو پارلمان را رد کرده است و آن را «کاملأ بی بنیاد» خواند و افزود که آقای فراهانی به «معلومات دقیق دسترسی ندارد».

این مقامات می افزایند که کسانیکه به بیماری کرونا مبتلا استند، دواهای لازم را به دسترس شان  رسانیده می شود.

ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
ممکن امریکا منشاء ویروس کرونا باشد

شیوع ویروس کرونا در ایران به کشورهای منطقۀ این کشور یعنی کویت، بحرین، عراق، عمان و افغانستان نیز سرایت کرده است.

روز گذشته افغانستان نیز از ثبت نخستین واقعۀ ویروس کرونا در ولایت هرات، خبر داد.

فتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده‌اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر دکتران در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن مزدحم و عمومی خودداری کنند.         

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала