سلاح‌های دور‌برد و میان‌برد امریکا توانایی‌های مهار روسیه را افزایش می‌دهد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر سلاح‌های دور‌برد و میان‌برد امریکا توانایی‌های مهار روسیه را افزایش می‌دهد
سلاح‌های دور‌برد و میان‌برد امریکا توانایی‌های مهار روسیه را افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون درباره سلاح‌های‌که در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ممنوع اعلام شده بود سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، تاد والترز، رئیس فرماندهی ارتش امریکا در اروپا ی در جلسه دادرسی در کمیته نیروهای مسلح سنا اظهار داشت: "موجودیت راکت‌های دور برد و میان‌برد در ارتش ایالات متحده توانایی جلوگیری از روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. و کار را برای دشمن پیچیده می کند."

روسیه قصد استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه قصد استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا را ندارد

اوایل سال گذشته (2019)، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، از خروج این کشور از پیمان منع استفاده از سلاح های هسته ای اعلام کرد و گفت که ایالات متحده، روسیه و چین باید این کار را انجام دهند.
پیمان منع تولید و آزمایش راکت هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، در سال 1987، توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده امریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، امضا شد.
با امضای این توافقنامه، واشنگتن و مسکو متعهد شدند تا مالکیت، تولید و یا پرتاب آزمایشی موشک های کروز با برد 500 تا 5500 کیلومتر را متوقف کنند.
پس از خروج امریکا و روسیه از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بر این عقیده هستند که این تحرکات می‌تواند موجب آغاز رقابت تسلیحاتی میان کشور ها شود که آثار و پیامد‌های آن فراتر از روابط دوجانبه، چشم‌انداز پیش روی رژیم‌های خلع سلاح و کنترل تسلیحات را متأثر خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала