زمستان امسال در طول تاریخ هواشناسی به گرم ترین موسم مبدل گردید

© Sputnik / Vera Kostamo /  مراجعه به بانک تصاویر زمستان امسال در طول تاریخ هواشناسی به گرم ترین موسم مبدل گردید
زمستان امسال در طول تاریخ هواشناسی به گرم ترین موسم مبدل گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زمستان فعلی که تا اواخر آن زمان کمی باقی مانده، به گرم ترین زمستان در طول تاریخ هواشناسی مبدل گردیده و علت آن شرایط غیرمعمولی آب و هوا در ارکتیکا در مجموع با عواقب تغییرات اقلیمی می باشد.

تغییرات اقلیمی و شرایط غیرمعمولی آب و هوا در ارکتیکا مانع گسترش سردی به سوی جنوب گردیده است.

براین سالیوان (Brian K Sullivan) در مقاله منتشره در نشریه Bloomberg (امریکا) می نویسد، منطقه تحت فشار بسیار پائین بالای قطب شمال، جریانات بادی با سرعت بالا را به سمت شمال می رانند و مانع ملاقات با بادهایی می شود که دائماً در اطراف ناحیه نزدیک قطب دور میخورند. در نتیجه مانع غیر قابل عبور برای هوای سرد بوجود آمد که همه پیش بینی ها در مورد زمستان سرد را رد کرد.

در حال حاضر، درجه حرارت هوا در ایالات متحده 3 درجه بالاتر از درجه حرارت متوسط زمستان قرن بیستم است. انتظار می رود که این پدیده بی نظیر به انگیزه ای انجام بسیاری مطالعات جدید در مورد علل احتمالی آن مبدل گردد. اگر اوضاع تا 29 فبروری، از جمله، زمان که زمستان طبق هواشناسی پایان می یابد، بدون تغییر باقی بماند، این زمستان در 141 سال گذشته گرم ترین زمستان در ایالات متحده خواهد بود.

در کجا سطح اقیانوس نسبت گرم شدن اقلیم بالا خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
در کجا سطح اقیانوس نسبت گرم شدن اقلیم بالا خواهد رفت

هواشناس باب هانسون (Bob Henson) از شرکت امریکایی Weather Underground گفت: "این به چشم میخورد که صحبت بر سر یک نقطه گرما مطرح نیست، بلکه موج گسترده آن مطرح است."

طبق معلومات اداره نظارت بر تغییرات اقلیمی opernicus Climate Change Service، جنوری گذشته گرم ترین ماه در اروپا بود: درجه حرارت در روی زمین به اندازه 3.1 درجه از حد متوسط بالاتر بود. در جنوری، دمای هوا در روسیه، در چندین منطقه از اسکاندیناوی و شرق کانادا، 5 درجه از شاخص های این ماه بالاتر بود که در این باره مراکز ملی معلومات ایکالوژیکی امریکا خبر داده است.

همه چیز باید طوری دیگر می بود. در خزان همه چیز به این اشاره میکرد که قطب شمال هوای سرد خود را به طور عادی خواهد داد. هم کمپنی AccuWeather در پنسیلوانیا و Maxar در مریلند پیش بینی می کردند که زمستان جاری سردتر از سال قبل خواهد بود و هشدار می دادند که مخارج تکس تسخین در ایالات متحده افزایش خواهد یافت.

روزنامه: گرم شدن جهانی اقلیم میتواند باعث بروز جنگها و خشونت ها گردد - اسپوتنیک افغانستان
روزنامه: گرم شدن جهانی اقلیم میتواند باعث بروز جنگها و خشونت ها گردد

رایان تراچیلیت (Ryan Truchelut)، رئیس کمپنیWeather Tiger  در تالاخاسی، ایالت فلوریدا که برای زراعت پیش بینی ها تهیه میکند، گفت: "اما اوضاع طوری دیگر انکشاف یافت. بسیاری از روشهای موجود پیش بینی اصلاً، اجازه مدنظر گرفتن این مورد را نمی دهند. "

نوسانات قطب شمال نوسانات فشار بین شاخص های بالا و پایین است که باعث تضعیف بادهای قطبی می شود. به گفته هواشناسان، نوسانات قطب شمال به ندرت بسیار شدید است و تأثیر آن به ندرت تا این حد دوام می کند.

در زمستان امسال، باشندگان نیویورک به اندازه 10.6 درصد پول کمتر در مقایسه با سال گذشته صرف گرم کردن کردند، در این باره کمپنی  AccuWeatherگزارش داده است. ساکنان فیلادلفیا تقریباً همین مقدار را پس انداز کردند، در حالی که  مخارج ساکنان واشنگتن و بوستون به ترتیب 11 درصد و 11.1 درصد کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала