ترامپ: امریکا تعداد سربازانش در افغانستان را به 8600 نفر کاهش می‌دهد

© REUTERS / ALEXANDER DRAGO ترامپ: امریکا تعداد سربازانش در افغانستان را به 8600 نفر کاهش می‌دهد
 ترامپ: امریکا  تعداد سربازانش در افغانستان را به 8600 نفر کاهش می‌دهد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور امریکا در هند اعلام کرد که با امضای توافق ‌نامه‌‌‎ی صلح با طالبان، شمار سربازان امریکایی را در افغانستان به 8 هزار و600 نفر کاهش می‌دهد و حضور استخباراتی خود در منطقه را حفظ می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دونالد ترامپ پس از چاشت روز س ه‌شنبه، ششم حوت، در هند گفت که در حال حاضر شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کم است و تلاش می‌کند این شمار کم‌تر شود.

او تصریح کرد که سربازان امریکایی 19 سال در افغانستان بودند و وقت آن رسیده است که از این کشور بیرون شوند.

پیش‌تر محمداشرف غنی، رییس جمهور، در دیدار با فرماندهان قول‌اردوهای ارتش گفته بود که چهار هزار سرباز امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند. او اما خروج چهار هزار سرباز امریکایی را بی‌تأثیر روی وضعیت امنیتی افغانستان توصیف کرده بود.

ترامپ از جانب دیگر گفت که امریکا وضعیت در منطقه را با حضور استخباراتی خود نظارت می‌کند. به گفته او، امریکا در منطقه حضور اطلاعاتی خواهد داشت.

دونالد ترامپ تأکید کرد، در صورتی که پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح، در منطقه علیه امریکا کدام اتفاقی رخ دهد، به سختی پاسخ داده خواهد شد.

امریکا به ارزش ۳ میلیارد دالر به هند تجهیزات نظامی می‌فروشد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به ارزش ۳ میلیارد دالر به هند تجهیزات نظامی می‌فروشد

او یک بار دیگر خاطرنشان کرد که می‌تواند در جنگ افغانستان پیروز شود، اما نمی‌خواهد میلیون‌ها انسان بی‌گناه را بکشد.

رییس جمهور امریکا از جانب دیگر گفت که با نریندرا مودی، نخست ‌وزیر هند، روی امضای توافق‌نامه امریکا صحبت کرده و هند نیز خواهان امضای این توافق ‌نامه است. به گفته او، هیچ کسی مخالف امضای توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان نیست.

براساس اعلام رسمی امریکا و گروه طالبان قرار است توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان در 29 ماه جاری فبروری در دوحه، پایتخت قطر، امضا شود.

یک مرحله هفته روزه‌ی کاهش خشونت به عنوان پیش‌شرط امضای این توافق‌نامه تعیین شده است. این مرحله جمعه‌شب گذشته آغاز شد. دونالد ترامپ از اجرای طرح کاهش خشونت ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که این روند تاکنون با موفقیت همراه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала