دستور اشرف غنی برای برگزاری مراسم تحلیف

© ارگ ریاست جمهوریدستور اشرف غنی برای برگزاری مراسم تحلیف
دستور اشرف غنی برای برگزاری مراسم تحلیف  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری افغانستان با وجود کشمکش های انتخاباتی دستور برگزاری مراسم تحلیف را داد.
پشتیبانی سید نورالله جلیلی از غنی  - اسپوتنیک افغانستان
پشتیبانی سید نورالله جلیلی از اشرف غنی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی در حالی برای برگزاری مراسم سوگند آماد‌گی می‌گیرد، که شماری از رقیبان او در انتخابات ریاست‌ جمهوری نتیجۀ انتخابات را نمی‌پذیرند.

شش روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌ جمهوری که بر مبنی آن اشرف غنی برای دومین‌بار رئیس‌جمهور اعلام شده‌ است، او حکمی صادر کرده‌ است تا یک کمیسیون برای برگزاری یک مراسم «باشکوه» سوگند رییس‌جمهور ایجاد شود.

بربنیاد این حکم مراسم سوگند تا پایان همین هفته برگزار خواهد شد.

ریاست‌جمهوری نیز تأیید می‌کند، که این مراسم تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد.

سید شاه سقیم سخنگوی ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی گفت:- "کمیته‌های مختلف ایجاد شده‌اند که کدام مهمان‌های خارجی و داخلی دعوت شوند. جلسۀ مقدماتی برگزار شده، این کمیسیون تلاش می‌کند هرچه زودتر مراسم را برگزار نماید".

اشرف غنی در حالی برای برگزاری مراسم سوگند آمادگی می‌گیرد که شماری از رقیبان او در انتخابات ریاست‌ جمهوری، نتیجۀ انتخابات را نمی‌پذیرند.

از این میان، دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله که گفته‌ است حکومت «همه‌ شمول» را ایجاد می‌کند، عملأ در دو ولایت شمال – سرپل و جوزجان – والی‌هایش را معرفی کرده‌ است.

این دستۀ انتخاباتی می‌گوید، که اگر والیان دیگر ولایت‌ها نیز از این دسته پشتیبانی نکنند، برطرف و به‌ جای آنان والی‌ تازه گماشته خواهد شد.

فضل احمد معنوی، مسئول ناظران این دستۀ انتخاباتی گفت:- "بحث‌ها ادامه دارند که چه کارهایی موثر و عملی انجام می‌شوند که بتوانند سلامت افغانستان را حفظ کنند. ما در وضعیت دشوار و حساس قرار داریم، منافع ملی افغانستان برای ما از اهمیت بزرگتر برخوردار استند با وضعیت موجوده ما می‌خواهیم گام‌هایی را برداریم که مردم و کشور صدمه نبینند و دست دشمن بلند نشود و اهداف ما هم به دست آیند".

دستۀ انتخاباتی گلبدین حکمتیار نیز می‌گوید، که از همه گزینه‌های مدنی برای جلوگیری از روی کار آمدن حکومت اشرف غنی کار خواهد گرفت.

فضل‌‎الهادی وزین، معاون دستۀ انتخاباتی گلبدین حکمتیار بیان داشت:- "اول، موقف ما این است که ما نتایج اعلام شده را که پر از تقلب و قانون شکنی‌های مکرر است و در مخالفت صریح با قانون اساسی، قانون انتخابات و لوایح انتخاباتی است، نمی‌پذیریم و دوم، جلو حکومتی که در نتیجۀ انتخابات پر از تقلب آمده را می‌گیریم".

یادآوری می کنیم، که این کشمکش‌ها پس آن آغاز شد که کمیسیون مستقل انتخابات روز سه‌ شنبۀ هفتۀ گذشته (۲۹دلو) نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهور را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала