مقامات: تعداد حملات طالبان کاهش یافته است

© AP Photo / Rahmat Gulمقامات: تعداد حملات طالبان کاهش یافته است
مقامات: تعداد حملات طالبان کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد حملات گروه طالبان طی 12 ساعت اول پس از آغاز روند کاهش خشونت در افغانستان، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که تعداد حملات گروه طالبان در جریان 12 ساعت اول پس از آغاز روند کاهش خشونت در کشور، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

UNAMA - اسپوتنیک افغانستان
حمایت یوناما از آغاز هفته کاهش خشونت در افغانستان

پیش از این، وزارت امور خارجه امریکا گفته بود که امریکا در حال آماده سازی برای امضای توافق‌نامه با طالبان در 29 فبروری است. به گفته طلوع نیوز، طالبان پس از توافق با مقامات افغانستان  برای کاهش خشونت، امضای توافق‌نامه در 29 فبروری را تایید کردند. این در حالی است که دورۀ هفت روزه کاهش خشونت از ساعت 12 شب گذشته رسما آغاز شده است.

آقای خالد خاطر نشان کرد که در برخی از مناطق افغانستان به ویژه در شمال در ولایت بلخ، طالبان با نقض توافق چندین حمله را انجام دادند. نیروهای مسلح کشور مجبور به پاسخگوی شدند و از خود در برابر حملات آنها دفاع کردند. اسدالله خالد هرچند از تعهد برای متوقف بودن عملیات‌های نیروهای دولتی اطمینان داد، اما از تشویش‌هایی را هم مطرح کرد: «از این بابت نگرانی داریم که حلقه‌هایی در افغانستان وجود دارند که می‌خواهند فضا را مختل سازند، در منطقه نیز این حلقه‌ها وجود دارند؛ اما ما از پروسه به‌گونۀ درست نظارت می‌کنیم».

جنرال اسکات میلر، فرماندۀ ماموریت پشتیبانی قاطع گفت که عملیات تهاجمی در برابر طالبان را توقف داده‌ایم.

طبق گزارش خبرگزاری پژواک، آقای میلر اظهار امیداوری کرده که دورۀ هفت روزه کاهش خشونت در افغانستان تمدید شود.

به گفته تلویزیون یک، هدف اصلی دورۀ هفت روزه کاهش خشونت در افغانستان این که طالبان قبل از امضای توافق‌نامه صلح با امریکا نشان دهند که چقدر توانایی کنترول اوضاع را در صفوف شان دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала