رهبران سیاسی در دیدار با عبدالله خواستار ایجاد حکومت «همه‌شمول» شدند

© Photo / dr. abرهبران سیاسی در دیدار با عبدالله خواستار ایجاد حکومت «همه‌شمول» شدند
رهبران سیاسی در دیدار با عبدالله خواستار ایجاد حکومت «همه‌شمول» شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توسط کمیسیون انتخابات این کشور، حالا کشمکش ها روز به روز بیشتر می شود.
پشتیبانی والی بدخشان از ریاست جمهوری عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
پشتیبانی والی بدخشان از ریاست جمهوری عبدالله

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک روز پس از نشست شماری از رهبران حزب ها و شخصیت‌‌های سیاسی با عبدالله عبدالله رییس‌ اجراییه، آنان امروز (شنبه، ۳حوت) در یک اعلامیۀ شش ماده‌یی می‌گویند، که نتیجۀ انتخابات را نمی‌پذیرند و باید یک حکومت «همه‌شمول» ایجاد شود.

این سیاسیون، از کشورهای منطقه و جهان نیز خواسته‌اند‌ که نباید از نتیجۀ انتخابات که به گفتۀ آنان تقلبی است، حمایت کنند.

در بخش دیگری از اعلامیۀ آنان، آمده‌است که برای به نتیجه رسانیدن صلح باید گفت‌وگوهای میان افغانان آغاز شود.

در این نشست که روز گذشته (جمعه، ۲حوت) در کابل برگزار شد، عبدالله عبدالله رییس‌اجراییه، حامدکرزی رییس‌جمهور پیشین، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، محمد محقق معاون دوم ریاست‌اجراییه، کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، صلاح الدین ربانی وزیر پیشین خارجه، باتور دوستم پسر جنرال عبدالرشید دوستم و عضو مجلس نمایندگان است و انوارالحق احدی حضور داشته‌اند.

این نشست در پی نپذیرفتن نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی عبدالله عبدالله برگزار شده‌است. روز گذشته کریم خلیلی گفت، که تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری آقای عبدالله و سیاسیون در حال رأیزنی برای ایجاد کابینۀ حکومت جدید استند.

پیش از این، والی های پنجشیر و بدخشان پشتیبانی خود را از داکتر عبدالله عبدالله به عنوان ررئیس جمهوری همه شمول افغانستان اعلان کرده بودند.

یادآوری می کنیم، که کمیسیون انتخابات روز سه‌شنبه(۲۹دلو) پس از نزدیک به پنج ماه تأخیر، نتیجه‌ی نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، محمداشرف غنی، با به دست آوردن ۵۰٫۶۴درصد آرا، برنده اعلام شد.
اما عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و جدی‌ترین رقیب رییس جمهور غنی، ساعتی پس از اعلام نتیجه‌ی نهایی انتخابات، با آن مخالفت نشان داد و اعلام کرد که تکت انتخاباتی او حکومت همه‌شمول تشکیل خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала