چین از زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا خبر داد

CC BY 2.0 / NIAID-RML / چین از زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا خبر داد
چین از زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر علوم و فن آوری چین از زمان آزمایش های بالینی واکسن ویروس کرونا خبر داد.
ثبت نخستین مورد مرگ یک بیمار ویروس کرونا در کوریای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
ثبت نخستین مورد مرگ یک بیمار ویروس کرونا در کوریای جنوبی

به گزارش اسپوتنیک، ژو نانپینگ معاون وزیر علوم و فن آوری چین در یک نشست خبر روز جمعه گفت: آزمایش های بالینی واکسن ویروس کرونا در چین زودتر از پایان ماه اپریل آغاز نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر، تولید واکسن در چین عمدتاً در همگام سازی با سایر کشورها انجام می شود.

به نوبه خود، سیزین ایسین معاون کمیته بهداشت عمومی چین اظهار داشت، که برخی از انواع واکسن های ایجاد شده توسط چین در حال حاضر روی حیوانات آزمایش می شوند.

وی توضیح داد: تهیه واکسن بسیار دشوار و وقت گیر است و با توجه به اینکه COVID-19 یک بیماری کاملاً جدید است، بسیاری از عوامل نامشخص در روند ایجاد آن بوجود می آیند.

به گفته سیزین ایسین، نخست متخصصان باید مواد تشکیل دهنده فعال را تعیین کنند، نخست از همه، فشار مناسب ویروس را انتخاب کنید. در مرحله بعد، سازماندهی فن آوری تولید و کنترل کیفیت، انجام یک سری آزمایشات از جمله آزمایش حیوانات، معاینه ایمنی را انجام دهید و تنها پس از آن می توانید واکسن را برای آزمایش های بالینی ارائه دهید.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام كرد، كه انتظار دارد در دو هفته نتایج دو آزمایش دارویی برای نوع جدید كروناویروس در سه هفته دریافت كند. در یکی از آزمایشاتی که به دنبال یافتن دارویی برای مقابله با کروناویروس است، ترکیبی از دو داروی اچ آی وی، لوپیناویر و ریتونوویر، آزمایش می شود و تحقیق دوم درباره داروی ضد ویروسی است.

یادآوری می کنیم، که در اواخر ماه دسامبر، مقام های چینایی از شیوع سینه بغل با منشا ناشناخته در ووهان، ولایت هوبئی خبر دادند. عامل ایجاد کننده بیماری نوع جدیدی از کروناویروس بود، که در 11 فیبروری سازمان بهداشت جهانی به این بیماری نام کووید -19 را داد.

تا تاریخ 21 فیبروری شمار مبتلایان آلوده به این ویروس در چین از 75 هزار نفر فراتر رفته و 2236 نفر در اثر این بیماری مرده اند و   18.2 هزار بیمار بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала