مبتلا شدن دسته‌جمعی زندانیان در چین به ویروس کرونا

© AFP 2023 / Ed Jones مبتلا شدن دسته‌جمعی زندانیان در چین به ویروس کرونا
مبتلا شدن دسته‌جمعی زندانیان در چین به ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 200 نفر زندانی در شرق چین مبتلا به ویروس همه‌گیر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات در چین اعلام کرده اند که ویروس کرونا به یک زندان سراید کرده و بیش از 200 زندانی و 7 کارمند این زندان مبتلا به این ویروس شدند.
در بیانیه‌ای مقامات آماده است: "شیوع ویروس کرونا در زندان رنچنگ در منطقه شهر جینینگ در استان شاندونگ ، به تاریخ 20 فبروری آزمایش اسید نوکلئیک در مرکز صحیح انجام شد که 207 مورد عفونت را تأیید کرد."

ثبت نخستین مورد مرگ یک بیمار ویروس کرونا در کوریای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
ثبت نخستین مورد مرگ یک بیمار ویروس کرونا در کوریای جنوبی

در اعلامیه مقامات چینی آمده است که 2077 نفر آزمون را پشت سر گذاشتند؛ در نتیجه، 200 زندانی و هفت نگهبان مبتلا به کرونا شدند. خاطر نشان می شود که همه آلوده شده‌ها جدا شده و تحت معالجه قرار گرفتند.
در گزارش مقامات این ولایت آمده است که برخی از نگهبانان در اوایل ماه فبروری علائم سرفه داشتند و یکی از افسران امنیتی این زندان در 12 فبروری به دلیل سرفه شدید قرنطین شد و در 13 فبروری تشخیص شد که وی به این مرض گرفتار شده است.
پس از آن مسئولان زندان و مقامات در این شهر بلافاصله اقدامات لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان رنچنگ انجام دادند، اما خیلی دیر شده بود. گفتنیست در رابطه با این حادثه، رئیس دادگستری شهر جی ویجون از سمت‌اش برکنار شد.
یادآوری می‌کنیم که در چین در نتیجه شیوع ویروس کرونا ۲۱۱۸ نفر جان باخته اند و شمار مبتلایان به این ویروس به ۷۴.۵ هزار نفر رسیده است.
گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسمبر سال 2019 در شهر ووهان چین شناسایی شد. مقامات شهرداری ووهان در 31 دسمبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این «بیماری مرموز» مبتلا شده اند.

واکسینی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر داکتران در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن بیر و بار و عمومی خودداری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала