رهبر حزب وحدت اسلامی: تشکیل حکومت همه شمول به معنای شورش نیست

© Sputnik / PMرهبر حزب وحدت اسلامی: تشکیل حکومت همه شمول به معنای شورش نیست
رهبر حزب وحدت اسلامی: تشکیل حکومت همه شمول به معنای شورش نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خلیلی تاکید می کند که مردم افغانستان در مقابل تقلب سازمان یافته ارگ و کمیسیون های انتخاباتی ایستادگی خواهند کرد و اجازه نمی دهند که حکومت برخاسته از تقلب بالا آنها فرمانروایی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، کریم خلیلی، پیش از چاشت امروز در یک نشتی در کابل گفت که انتظار داشتند، انتخابات ریاست جمهوری بهتر از انتخابات پارلمانی برگزار شود، اما خلاف انتظار مردم، این بار این انتخابات سراسر تقلبی برگزار شد.

آیا افغانستان از حکومت دوسره به سوی حکومت های دوگانه می رود؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا افغانستان از حکومت دوسره به سوی حکومت های دوگانه می رود؟

آقای خلیلی با بیان این مطلب که نتیجه انتخابات را نخواهند پذیرفت و از اعلام حکومت همه شمول حمایت می کند، افزود: " ر پای فیصله خود هستیم، مانند کوه هندوکوش ایستاد خواهیم بود؛ اما هیچ‌ گاهی معنای شورش‌گری نیست. انتخابات خیلی روشن است، تقلب خیلی روشن است. در برابر تقلب ایستاد شدیم و در برابر تقلب عزم مان، عزم همه کشور است. امروز محورهای ملی در برابر تقلب سازمان‌ یافته‌ی ارگ ایستادند و نپذیرند نتیجه انتخابات تقلبی را".

همچنان رهبر حزب وحدت اسلامی با انتقاد از نهاد بین المللی گفت که این نهادها همانند انتخابات پارلمانی در مورد اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری سکوت کردند.

او گفت: " ما گله مندیم که شما انتخابات پارلمانی را شاهد بودید و صدا بلند نکردید. ما آرزو داشتیم که در برابر تقلب‌های بسیار عریان و روشن انتخابات ریاست جمهوری ایستاده شوید و مخالفت کنید؛ اما بازهم تماشاگر بودید. موضع ما روشن است. به خلیل‌زاد روشن گفتم که همکاران بین المللی و امریکا، یا مردم افغانستان را با خود دوست داشته باشد یا ارگ را. انتخاب دست آن‌ها است که کدام را انتخاب خواهد کرد. موضع مردم روشن است که در برابر نتیجه پراز تقلب نه و منفی است".

آقای خلیلی تاکید دارد که نتیجه انتخابات باید باطل اعلام شود و گرنه یک حکومت همه شمول تشکیل خواهد شد و هیچ فرد یا گروهی نیز جلو آن را گرفته نمی‌تواند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که کمیسیون مستقل انتخابات، محمد اشرف غنی را با به دست آوردن 50.64 درصد آرا، برنده اعلام نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала