کارشناس از خطر وقوع زلزله در کشورهای خلیج فارس، هشدار داد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس از خطر وقوع زلزله در کشورهای خلیج فارس، هشدار داد
کارشناس از خطر وقوع زلزله در کشورهای خلیج فارس، هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور این کارشناس، امکان دارد کشورهای خلیج فارس از پس لرزههای زلزله در مناطق همسایه، متاثر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عنازی، رئيس شبکه ملی فعالیت زلزله‌ها در انستیتوت تحقیقات علمی کویت می‌گوید که امکان دارد کشورهای خلیج فارس از پس لرزه‌های زلزله در مناطق همسایه متاثر شوند، اما این پس‌لرزه‌ها منجر به تخریب‌های بزرگ نخواهد شد.

این داکتر علوم که در همایشی در دوحه سخنرانی داشت، گفت که کویت در شمال شرق شبه جزیره عرب قرار دارد و بیش از هر کشور دیگر خلیج فارس در معرض خطر زلزله قرار دارد، زیرا به منطقه فعال زلزله‌ها – رشته کوهی زاگرس در ایران، نزدیک‌تر می‌باشد.

یک روز پس از زلزله در شرق ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
یک روز پس از زلزله در شرق ترکیه

وی گفت: "کشورهای خلیج فارس – قطر، کویت، امارات متحده عربی، عمان، عربستان سعودی، بحرین – توسط منطقه فعال زلزله احاطه شده اند، در شرق کوه‌های زاگرس – بزرگترین رشته کوهی ایران، در جنوب بحیره عرب که نیز منطقه فعال زلزله شمرده می‌شود، از غرب – بحیره سرخ، منطقه فعال زلزله و از شمال اردن که در آنجا نیز فعالیت زلزله دیده شده است".

عبدالله عنازی افزود: "این موج از شرق ایران به شمال عراق و سپس به ترکیه می‌رود. در حال حاضر ما شاهد زلزله‌هایی در نزدیکی ما هستیم، اما براساس پیشبینی‌های ما، در آینده نزدیک خطر وقوع زلزله‌های شدید در کویت و دیگر کشورهای عربی، جدی نیست، اما در زلزله‌ها موضوع اصلی زمان وقوع آنها نه بلکه سطح آمادگی کشورها به این رویداد طبیعی، می‌باشد".

به گفته این کارشناس، کشورهای خلیج فارس در راستای حفاظت از پیامدهای زلزله‌ها، پیشرفت کرده اند: امارات متحده عربی و عربستان سعودی قانون خاص ساختمانی دارند که براساس آن ساختمان‌ها، بخصوص آسمان خراش‌ها با محاسبه احتمال وقوع زمین‌لرزه‌ها، ساخته می‌شوند. کویت و قطر نیز چنین قوانین ساختمانی را روی دست گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала