دانش: تیم های انتخاباتی به فیصله‌های قانونی نهادهای انتخاباتی احترام بگذارند

© Photo / 2vpo / 2vpoدانش: تیم های انتخاباتی به فیصله‌های قانونی نهادهای انتخاباتی احترام بگذارند
دانش: تیم های انتخاباتی به فیصله‌های قانونی نهادهای انتخاباتی احترام بگذارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان پس از پیروزی تیم دولت ساز می‌گوید زمان انتخابات و رقابت های انتخاباتی گذشته است و زمان همدلی و پذیریش همدیگر برای یک فصل جدید به وجود آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز 19 فبروری در مراسم سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان، اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری را، پیروزی دموکراسی و جمهوریت عنوان کرد.
معاون دوم ریاست جمهوری، گفت: «پیروزی دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز، پیروزی یک فرد نه؛ بلکه پیروزی دموکراسی و جمهویت است.»

حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
جمعیت اسلامی عبدالله عبدالله را پیروز انتخابات دانست

آقای دانش افزود: «اکنون پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات توسط کمیسیون مستقل انتخابات، دیگر زمان انتخابات و رقابت های انتخاباتی گذشته است و زمان همدلی و پذیریش همدیگر برای یک فصل جدید به وجود آمده است».
در عین حال آقای دانش، گفت که حکومت افغانستان، به تیم‌های انتخاباتی و احزاب و چهره‌های سیاسی، احترام قائل است و انتظار دارد تا همه به پروسه‌های ملی، حاکمیت قانون و تصمیم نهادهای انتخاباتی، احترام گذاشته و با پذیرفتن نتیجه‌ی انتخابات، همدلی را در حیات سیاسی کشور ایجاد کنند.
گفته‌های او درحالیست که که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع 1823948 رای، اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رای که معادل 50.64 درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل 39.52 درصد را بدست آروده و حکمتیار 7241 رای معادل 30.85درصد را بدست آورده اند.
اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала