تورسن: بی‌شرمانه است که در یک کشور فقیر دو رئیس جمهور باشد

© Photo / حامیان محمد حکیم تورسن کاندیدای ریاست جمهوریتورسن: بی‌شرمانه است که در یک کشور فقیر دو رئیس جمهور باشد
تورسن: بی‌شرمانه است که در یک کشور فقیر دو رئیس جمهور باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از یک روز اعلام نتایج انتخابات از سوی کمیسیون انتخابات حکیم تورسن واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، حکیم تورسن کاندید ریاست جمهوری افغانستان در گفتگو با رسانه‌ها گفت: "نهایت بی شرمانه است که در یک کشور فقیر و بی‌چاره دو رئیس جمهور باشد."
تورسن شمار ارای که نامزدان برتر این انتخابات بدست آوردند نیز انتقاد می‌کند: وزرا، قومندانان، والی‌ها، در مجموع همه در اختیار شان بود اما رای شان 900 هزار است.
آقای تورسن می‌افزاید که رای وی بیشتر از آن است که اعلام شده است.
حکیم تورسن به این باور است که تحولات اخیر انتخاباتی کشور را به بهران خواهد کشانید و در اوضاع کنونی بهتر است که به روند صلح و ایجاد یک حکومت مشارکت ملی تمرکز گردد تا افغانستان در آینده برای برگزاری یک انتخابات شفاف آماده شود.
یادآوری می‌کنیم که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع 1823948 رای، اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رای که معادل 50.64 درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل 39.52 درصد را بدست آروده و حکمتیار 7241 رای معادل 30.85درصد را بدست آورده اند.
اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала