اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد

© Photo / IECاشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد
اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان یک روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، شام امروز چهارشنبه (30 دلو) به محمد اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی تفویض کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان یک روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، شام امروز چهارشنبه (30 دلو) به محمد اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی تفویض کرد.

در این مراسم آقای غنی که با معاونانش امرالله صالح و محمد سرور دانش حضور داشت و از اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان سپاسگزاری کرد و گفت او هیچ نوع مداخله‌ای در امور انتخابات نکرده است.

در متن وثیقۀ انتخاباتی آمده است: اشرف غنی که 50.64 درصد رای کسب کرده است را نظر به قرارداد شماره 1398- 122 به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تصدیق و اعلام کرد.

وثیقه‌ نامه که از سوی رئیس این کمیسیون به امضا رسیده آمده است: «این وثیقه‌ انتخاباتی مطابق فرمان ماده‌ 88 قانون اساسی به موصوف به عنوان رئیس‌جمهور منتخب افغانستان، توفیقات بیشترشان را در امر خدمت‌گذاری، تقویت وحدت ملت بزرگ افغانستان و برقراری صلح پایدار از بارگاه خداوند سبحان استدعا می‌نماییم».

 پس از شش ماه، کمیسیون انتخابات روز گذشته نتیجه‌ نهایی انتخابات را اعلام کرد که در آن اشرف غنی با بدست آوردن بیشتر از ۵۰درصد آرا، برنده‌ انتخابات شد و عبدالله عبدالله در رده‌ دوم قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала