غنی: کاهش 4 هزار نظامی آمریکایی تاثیری بر وضعیت افغانستان ندارد

© Photo / ارگرئيس جمهور غنی در دیدار با والیان
رئيس جمهور غنی در دیدار با والیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی می‌گوید: در دوسال گذشته با ایستاد‌گی نیروهای ارتش در جنگ، دشمن به اهدافی که تعیین کرده بود، دست نیافته است، بنابراین حضور و یا عدم حضور 4 هزار نیروی آمریکایی هیچ تأثیری بر وضعیت در افغانستان ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه منتشره از سوی دفتر رسانه‌ای ارگ، رئیس جمهور غنی در جلسه مشورتی در خصوص صلح با فرماندهان قول اردوها گفته است که کاهش نزدیک به چهار هزار نیروی آمریکایی از افغانستان، هیچ نوع تاثیری با حضور نیروهای ارتش در وضعیت نخواهد گذاشت.

غنی در این دیدار گفته است که در دوسال گذشته با ایستاد‌گی نیروهای ارتش در جنگ، دشمن به اهدافی که تعیین کرده بود، دست نیافته است.

وی تاکید کرده: "دراین مرحله حساس شما از حمایت قوی من، ملت و جامعه بین المللی برخوردار هستید، تعهد سازمان ناتو و جامعه جهانی برای تمویل و حمایت از شما همچنان پابرجاست، چون شما شریک اصلی آنان هستید".

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: "فرصت برای مذاکرات و ختم جنگ در کشور فراهم شده؛ ما با درک قوی خطرات و ظرفیت هایی که داریم، از این فرصت برای پایان دادن به جنگ استفاده می‌کنیم، اما این بر می‌گردد به طالبان که آیا آماده هستند از این فرصت برای ختم جنگ در کشور استفاده کنند و یا خیر"؟

این در حالی است که گفتگوهای صلح اخیرا وارد مرحله تازه ای شده و طالبان با نمایندگان امریکا روی طرح کاهش خشونت هفت روزه توافق کرده اند.

رئیس جمهور غنی پس از بازگشت از نشست امنیتی مونیخ، عصر روز گذشته در خصوص روند صلح با والیان نیز دیدار کرده است. وی دراین دیدار گفته است، ما به سوی آغاز یک پروسه جدید میرویم تا فرصت ها برای رسیدن به صلح پایدار فراهم گردد. وی افزود که ظرفیت ها و تحرک نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افزایش یافته و نیروهای ما از حالت دفاعی به حالت تعرضی قرار گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала