احزاب سیاسی افغانستان: از حکومت مردمی به ریاست داکتر عبدالله حمایت می نماییم

© اسپوتنیک-J.A.Kاحزاب سیاسی افغانستان: از حکومت مردمی به ریاست داکتر عبدالله حمایت می نماییم
احزاب سیاسی افغانستان: از حکومت مردمی به ریاست داکتر عبدالله حمایت می نماییم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احزاب سیاسی افغانستان با نشر اعلامیه های مختلف به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار می دهند که در صورت مهندسی نتایج انتخابات از حکومت منتخب مردمی را به ریاست داکتر عبدالله عبدالله اعلام خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جمعیت اسلامی، وحدت اسلامی و حرکت اسلامی از جمله احزابی هستند که با نشر اعلامیه های جداگانه با محتوای واحد از موضع گیری جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان حمایت کردند.

جنرال دوستم  - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دوستم از تشکیل حکومت موازی سخن گفت

چند روز پیش، معاون اول ریاست جمهوری در مراسم گرامی‌داشت از پنج‌ صد وهفتادونهمین سالروز تولد امیرعلی‌شیر نوایی و پنج ‌صدوسی‌وهفتمین سالروز تولد ظهیرالدین‌محمد بابر، در شهر شبرغان مرکز جوزجان به کمیسیون‌های انتخاباتی هشدار داد، حکومتی که بر مبنای تقلب به میان آید، نمی‌پذیرد و در برابر آن ایستاده‌گی می‌کند و حکومت موازی را به رهبری عبدالله عبدالله، تشکیل می‌دهد.

این درحالی است که احزاب سیاسی افغانستان تاکید دارند که کمیسیون انتخابات در عمل نشان داده است که با برخورد سلیقه ای و جانبدارانه، در پی تأمین منافع غیرقانونی و غیر مشروع یک طرف خاص است.

فضل احمد معنوی از اعضای ارشد دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز در یک نشست خبری هشدار داد که تیم ثبات و همگرایی به کارکردهای کمیسیون های انتخاباتی مشکوک است و در صورت که اقدامات یک جانبه کمیسیون ادامه یابد، این دسته از روند خارج خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شنبه، ششم ماه میزان در سراسر این کشور برگزار شد، برای اساس آخرین آمار کیمسیون انتخابات، دو میلیون و 695 هزار و 890 نفر در این انتخابات رای داده اند، ولی این نهاد تاکنون نتوانسته نتایج نهایی را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала