کری: ترامپ ناتو را "تکه تکه" کرد

© AFP 2023 / Paul J.RichardsГосударственный секретарь США Джон Керри
Государственный секретарь США Джон Керри  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پیشین آمریکا از عملکرد ترامپ انتقاد کرد و همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا را به "تکه تکه کردن ناتو" و "توهین به آنگلا مرکل" و دیگر رهبران اروپایی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریكا در حاشیه كنفرانس سالانه امنیت در مونیخ، در مصاحبه با دویچه وله (DW) ) با انتقاد شدید از سیاست های دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا مسئولیتی را که بر عهده گرفته است، توجیه نمی كند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: «ریاست جمهوری ایالات متحده، قوی‌ترین جایگاه در دنیا است اما لازم است این قدرت اجرا شود. در حال حاضر این کار صورت نگرفته است.»

جان کری: عقل ترامپ اندازه پسر 8 ساله است - اسپوتنیک افغانستان
جان کری: عقل ترامپ به اندازه پسر 8 ساله است

کری با انتقاد از رفتارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ترامپ، باعث از هم‌گسیختگی ناتو شده، آدم‌ها را از هم دور کرده، به آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) و سران کشورهای اروپایی توهین کرده و در مقابل از افرادی مانند پوتین تمجید کرده است. این قابل قبول نیست.»

وزیر امور خارجه دولت اوباما مدعی شد: «اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه کماکان نقش مهمی در مسائل جهانی خواهد داشت. فکر می‌کنم اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه از بسیاری جهات قدرتمندتر هم شده است.»

کری در پاسخ به سؤالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و معنای آن برای صلح در این کشور جنگ‌زده گفت، طالبان باید "ترغیب شود که شرایطی را قبول کند که پایان دولت فعلی را پیش‌بینی نمی‌کند. یک پلتفورم مناسب باید ایجاد شود تا در صورت تلافی طالبان، این توانایی فوری وجود داشته باشد تا بشود جلوی آن‌ها (طالبان) را برای دستیابی به یک راه‌حل نظامی گرفت."

وزیر خارجه دولت اوباما همچنین از چین و روسیه خواست تا "تضمین‌کنندگان" روند صلح در افغانستان شوند اما اذعان کرد که این امر نیازمند "دیپلماسی خلاقانه" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала