پمپئو در مورد متجاوزان اصلی تمامیت ارضی در جهان صحبت کرد

© REUTERS / Leah Millisپمپئو در مورد متجاوزان اصلی تمامیت ارضی در جهان صحبت کرد
پمپئو در مورد متجاوزان اصلی تمامیت ارضی در جهان صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفته است كه روسیه، چین و ایران نقض تمامیت ارضی همسایگان خود هستند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا امروز شنبه تاریخ 15 فبروری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که كه روسیه، چین و ایران نقض تمامیت ارضی همسایگان خود هستند.
وزیر جارجه امریکا، گفت: "بیایید درمورد تمامیت ارضی، یا بهتر بگوییم، در مورد کشورهایی که به این اصل احترام نمی گذارند صحبت کنیم. روسیه شهر "کریمه" را که در شرق اوکراین و گرجستان قرار دارد را به اسارت گرفت."
پمپئو، گفت: "موشك های ایرانی به تأسیسات نفتی عربستان حمله می كنند و گروه های تحت حمایت ایران در عراق، لبنان، یمن و سوریه قرار دارند. و در عین حال چین در حال حمله به مناطق اقتصادی انحصاری ویتنام، فیلیپین و اندونزیا است."
پومپئو همچنین از روسیه ، چین و ایران بخاطر فعالیتهای سایبری خود انتقاد کرد. وی گفت: "فعالیت های ضد اطلاعات روسیه با هدف قرار دادن شهروندان ما در برابر یکدیگر است. ایران در خاورمیانه به شبکه های رایانه ای هک می شود."
شانزدهم ماه مارچ سال 2014 کریمه و شهر سواستاپول به دنبال برگزاری همه پرسی به روسیه پیوستند. بیش از 90 % از شرکت کنندگان در رای گیری به خروج شبه جزیره کریمه از ساختار اوکراین و پیوستن آن به روسیه رای موافق دادند. دو روز بعد از این همه پرسی در کریمه موافقتنامه مربوط به بازگشت کریمه به روسیه در کرملین به امضاء رسید. کریمه از سال 1783 به روسیه تعلق داشت اما در سال 1954 نیکیتا خروشف رهبر وقت شوروی تصمیم گرفت این شبه جزیره را به اوکراین تقدیم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала