حکمتیار از ادامۀ تلاش‌ها برای سبوتاژ کردن پروسه صلح خبر داد

© Sputnik / JAKحکمتیار از ادامۀ تلاش‌ها برای سبوتاژ کردن پروسه صلح خبر داد
حکمتیار از ادامۀ تلاش‌ها برای سبوتاژ کردن پروسه صلح خبر داد 
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می‌گوید در حالی که گفتگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان به مرحلۀ مهمی رسیده‌است، اما در داخل افغانستان نه تنها اجماع سیاسی برای پیشبرد گفتگوهای صلح وجود ندارد، بلکه شماری هم تلاش دارند روند صلح را سبوتاژ کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای حکمتیار که امروز (شنبه، 26 دلو) در یک مراسم در کابل سخن می‌زد، از احتمال توافق میان نمایند‌گان امریکا و طالبان استقبال کرد و گفت که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به سود کابل و واشنکتن است: «متأسفانه در این طرف نه تنها یک اجماع سیاسی در رابطه به صلح وجود ندارد، بلکه تلاش‌هایی برای سبوتاژ کردن پروسۀ صلح ادامه دارد».

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: طالبان به جای آمریکا با افغان‌ها مذاکره کند

آقای حکمتیار، هشدار داد که اگر از فرصت‌های پیش آمده در روند صلح درست استفاده نشود، اوضاع کشور خراب‌تر خواهد شد: «ما در یک مرحلۀ حساس قرار داریم اگر به این احتمام نشود و ما مواضع خود را توحید نکنیم و از این فرصت استفاده خوب نداشته باشیم با حوادثی روبه‌رو خواهیم شد که بعد از خروج نیروهای شوروی از افغانستان مواجه شدیم».

همزمان با این، محمد اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی که امروز در یک نشست دیگر در ولایت هرات سخن می‌زد، نیز از گفتگوهای صلح ابراز خشنودی کرد، اما از امریکا خواست که در گفتگوهای صلح با مردم افغانستان صادق باشد: «هر رئیس‌جمهوری که آن‌ها برما تحمیل بکنند و دست نشانده باشد؛ مثل این حکومت. یعقین داشته باشید که آن حکومت مورد قبول ما نخواهد بود».

گفته‌های حکمتیار مبنی بر نبود اجماع در روند صلح در حالی ابراز می‌شوند که جنجال‌های انتخاباتی در افغانستان هم‌‎چنان ادامه دارند و تیم‌های انتخاباتی همدیگر را به تقلب در انتخابات متهم می‌سازند.

انتخابات افغانستان نزدیک به پنج ماه پیش برگزار شد؛ اما تاکنون نتیجۀ نهایی آن اعلام نشده و معلوم هم نیست که چه زمانی اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала