مذاکرات محرمانه امارات با ایران در غیاب امریکا

© AFP 2023 / Giuseppe Cacaceامارات متحده عربی
امارات متحده عربی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امارات متحده عربی با ایران مذاکرات پنهانی داشته و کاخ سفید تنها از طریق سرویس های اطلاعاتی از آن مطلع شده است.

به گزارش اسپوتنیک. منبعی آگاه امروز جمعه اظهار داشت که در اواخر سپتامبر سال گذشته نمایندگان امارات "شریک قابل اطمینان امریکا"  و ایران در ابوظبی ملاقات کردند. این جلسه موجب "نگرانی" کاخ سفید شد. اعضای شورای امنیت ملی امریکا جلسه ای را برای بحث در مورد اهمیت احتمالی آن تشکیل دادند: این که تنها جبهه مبارزه با ایران که دولت (دونالد رئیس جمهور ایالات متحده) ترامپ طی بیش از دو سال آن را بنا نهاده، احتمالاً نابود خواهد شد."

روآوردن امارات به ایران در خفا از عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
روآوردن امارات به ایران در خفا از عربستان سعودی

به گفته منابع ، امارات متحده عربی وارد مذاکره پنهانی شد و تصمیم گرفت که آنها می توانند نقش ویژه ای داشته و به کاهش خشونت در منطقه کمک کنند.

روزنامه New York Timesمینویسد، رهبری این کشور همچنین اعتقاد کمی به رویکرد دولت ترامپ به ایران داشت. عربستان سعودی از طریق واسطه گری در عراق و پاکستان نیز در حال بررسی امکان 'دستیابی به موفقیت دیپلماتیک با ایران' بود.

براساس این نشریه، این نشست در دوره نه ماهه رخ داد که با تشدید تحریم ها دولت ترامپ علیه ایران آغاز شد و با یک رویارویی مسلحانه مستقیم' بین دو کشور به پایان رسید. روز پنجشنبه ، سنای امریکا قطعنامه ای را برای محدود کردن اختیارات ترامپ برای انجام عملیات نظامی با ایران تصویب کرد.

در فبروی امسال، انور قرقاش ، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفت كه امارات متحده عربی از خواستار عدم تشدید تنش ها با ایران حمایت می كند. پیش از این، عربستان سعودی پس از تشدید پیرامون جمهوری اسلامی در آغاز سال مربوط به ترور قواندان مشهور ایرانی قاسم سلیمانی در عراق، علیرغم روابط متلاشی شده ریاض و تهران، از كاهش تنش در روابط با ایران صحبت كرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала