افشای عملیات جاسوسی آمریکا از 120 کشور از جمله پاکستان

© AP Photo / Carolyn Kasterاستخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه غربی از فعالیت های سازمان جاسوسی آمریکا و آلمان مبنی بر خواندن پیام های و ارتباطات محرم 120 کشور جهان از جمله پاکستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Pos دولت سوئیس در حال بررسی گزارش‌هایی است که براساس آنها سازمان سیا و سرویس مخفی آلمان غربی، با استفاده از فناوری یک شرکت سوئیسی، از پیام‌های مخفی بسیاری از کشورها از جمله ایران و پاکستان رمزگشایی می‌کردند.

براساس این گزارش،  از دهه 1970 میلادی؛ سازمان جاسوسی آمریکا  و سازمان طلاعاتی آلمان غربی، پیام ها و مکاتبات 120 کشور را با استفاده از شرکت فن‌آوری رمزگذاری   کریپو (Crypto AG) سوئیسی  دریافت می کردند.

شرکت سوئیسی کریپتو (Crypto AG) از سال 1958 تجهیزات رمزگذاری بر روی پیام‌ها را به پاکستان، ایران، کشورهای آمریکای لاتین، هند، و ده‌ها کشور دیگر فروخته است.

معامله جدید امریکا و پاکستان برای مبادله جاسوس سیا با زندانیان طالب - اسپوتنیک افغانستان
معامله جدید امریکا و پاکستان برای مبادله جاسوس سیا با زندانیان طالب

 روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده‌ که این فناوری به گونه‌ای طراحی شده بود تا سازمان‌های سی‌آی‌ای آمریکا و سرویس مخفی آلمان غربی بتوانند رمزها را باز نموده و به محتوای پیام‌ها دسترسی پیدا کنند.

شرکت سوئیسی کریپتو (Crypto AG) میلیونها دالر در بدل دسترسی به ارتباطات رمزگذاری شده بیش از 120 کشور جهان دریافت کرد. خاطرنشان می شود که چین و اتحاد جماهیر شوروی از خدمات این شرکت سوئیسی استفاده نمی کردند.

این گزارش‌ها برای تاکید ادعاهای خود، به تاریخ طبقه‌بندی شدن اسناد سازمان سیا استناد می‌کنند که برخی از این اسناد دستکم به سال 1979 مربوط می‌شود، یعنی زمانی که یکی از کارمندان شرکت سوئیسی کریپتو (Crypto) به مدت 9 ماه و به اتهام جاسوسی در ایران زندانی شده است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد سازمان جاسوسی آمریکا شرکت(Crypto AG)  را در سال 1970 به طور مخفیانه خریداری کرد. اما دستگاه اطلاعاتی آلمان در سال 1993از این مشارکت خارج شد.

این شرکت اعلام کرده که اکنون تحت مالکیت جدید قرار دارد و با سازمان سیا یا سرویس مخفی آلمان هم هیچ گونه ارتباطی ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала