استولتنبرگ: ناتو تمام وظایف آمادگی نظامیان عراقی را به عهده می‌گیرد

© AFP 2023 / Haidar Mohammed Ali استولتنبرگ: ناتو تمام وظایف آمادگی نظامیان عراقی را به عهده می‌گیرد
استولتنبرگ: ناتو تمام وظایف آمادگی نظامیان عراقی را به عهده می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو اعلام کرده است که ناتو در چوکات فعالیت‌هایش در عراق، پلان دارد تمام مسوولیت‌های آموزشی را که قبلا نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا جهت مبارزه با داعش پیش می‌برد، به عهده بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از نشست وزرای ناتو در بروکسل گفت: "وزرا حمایت از عراق را تایید نموده و به توافق رسیدند که ماموریت ناتو در راستای آموزش را فعال سازند، همچنان ناتو تمام مسوولیت‌های آموزشی ائتلاف را به عهده می‌گیرد".

خروج بخشی از نیرو های ناتو از عراق - اسپوتنیک افغانستان
خروج بخشی از نیرو های ناتو از عراق

استولتنبرگ گفت: "ناتو به دعوت حکومت عراق در این کشور حضور دارد، و ما تا زمانی در عراق باقی خواهیم ماند که این دعوتنامه مدار اعتبار باشد. ناتو به تمامیت ارضی و استقلال عراق احترام دارد، تمام فعالیت ما در توافق و هماهنگی با حکومت عراق، انجام خواهد شد".

پارلمان عراق در آغاز جنوری پس از حمله هماهنگ‌ناشده امریکا در نزدیکی میدان هوایی بغداد که در نتیجه آن جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و مهدی المهندس، یکی از رهبران شبه‌نظامیان شیعه عراق کشته شدند، خواستار اخراج تمام نیروهای خارجی از خاک این کشور، شد.

قبل از این بغداد اعلام کرده بود که قالب جدید همکاری عراق با ناتو باید طوری باشد که تمامیت ارضی عراق مراعات شود.

در حال حاضر در عراق حدود ۵۰۰ نظامی ناتو مستقر اند که مصروف آموزش نظامیان عراقی می‌باشند. نظامیان ناتو جداگانه از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که توسط ایالات متحده امریکا رهبری می‌شود، فعالیت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала