قصد ترامپ برای تقویت توانمندی هسته‌ای آمریکا بدون توافق با روسیه و چین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته
ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفته است بدون توافق با کشور های روسیه و چین نیرو های هسته‌ای آمریکا را افزایش دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اخیرا ابراز داشته است که علی الرغم  عدم توافق در خصوص  كنترل تسلیحات هسته‌ای با روسیه و چین ، ایالات متحده "قدرتمندترین" نیروهای هسته‌ای در جهان را ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات رادر دیدار با والیان ایالت های آمریکا ابراز داشت و افزود: "اکنون هم روسیه و هم چین می خواهند همزمان با ما مذاكره كنند تا جلوی هزینه‌های دیوانه وار میلیاردها دالر برای تسلیحات هسته‌ای را بگیرند. اما ما کدام توافقی را با آنها نداریم یگانه راه، تا زمانی که ما این توافق را نداشته باشیم، این است که بتوانیم قدرتمندترین نیروهای هسته ای جهان ایجاد کنیم. "

قصد ترامپ برای افزایش بودجه مقابله با روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
قصد ترامپ برای افزایش بودجه مقابله با روسیه و چین

معاهده اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک (استارت -3) در ابتدای سال 2021 منقضی می شود، و ایالات متحده هنوز تصمیم نگرفته است که آیا آنها قصد تمدید آن را دارند یا خیر. 

پیشترایالات متحده آمریکا اعلام نموده بود که  توافق نامه ها با روسیه باید نه تنها سلاح هایی را كه تحت استارت 3 قرار می گیرند ، بلكه سایر سلاح ها و وسایل حمل و نقل را كه هنوز در روسیه ساخته می شوند، بلکه مجتمع های هسته ای كم مصرف با استفاده از وسایل حمل و نقل جدید را شامل شود. پنتاگون معتقد است که روسیه تا دو هزار واحد سلاح هسته ای غیر استراتژیک در اختیار دارد.

پیمان استارت نو، پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه.

توافقنامه دوجانبه روسیه و ایالات متحده درباره کاهش و محدود کردن سلاح‌های تهاجمی راهبردی در سال 2010 امضاء شد. اکنون این پیمان، تنها معاهده معتبر محدودکننده تسلیحات بین دو کشور است که البته مدت اعتبار این توافقنامه در ماه فوریه سال 2021 به پایان خواهد رسید.

تمدید پیمان استارت-3 به همان اندازه که مورد نیاز طرف آمریکایی است، برای روسیه نیز مهم است و در صورت خودداری آمریکا از توافق جدید در این زمینه، مسکو مجبور است تامین امنیت خود در سطح مناسب و در دورنمای بلندمدت را تضمین کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала