شمار افرادی که از کرونا ویروس نجات یافته اند بیشتر شد

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiشمار افرادی که از کرونا ویروس نجات یافته اند بیشتر شد
شمار افرادی که از کرونا ویروس نجات یافته اند بیشتر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین آمار ها از بیماری کرونا ویروس حاکیست که از آغاز شیوع این ویروس کشنده تا کنون 3996 تن پس از ابتلا به آن نجات داده شده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین از به بیش از یک هزار نفر رسیده و تنها طی روز گذشته 1016 نفر در این کشور جان خود را از دست دادند؛ با این حال بر اساس آخرین آمار ها، از میان افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند تاکنون 3996 نفر درمان شده‌اند.

 تا صبح روز دوشنبه دهم فبروری بیش از 900 تن از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بیش از 42 هزار و638 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شدند که بیشتر آن‌ها مربوط به کشور چین هستند و تنها 319 نفر در کشورهای دیگر مبتلا شده‌اند.

تاکنون تنها دونفر خارج از چین بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌است.

  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر «ووهان» مرکز ولایت هوبی شروع شد، علاوه بر شهرها و ولایت‌های چین به 24  کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده‌است.

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

 واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала