روسیه اصلی‌ترین تهدید برای امنیت آمریکا

© Flickr / Sean Ellisروسیه اصلی‌ترین تهدید برای امنیت آمریکا
روسیه اصلی‌ترین تهدید برای امنیت آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ضد جاسوسی ایالات متحده در تازه ترین گزارش خود روسیه را از جمله اصلی ترین تهدید ها برای امنیت ملی آمریکا عنوان نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملی ضد جاسوسی و امنیت ایالات متحده آمریکا سندی استراتژی جدید ضد اطلاعاتی ایالات متحده برای 2020-2022 را منتشر نمود که در آن 5 وظیفه اصلی این نهاد نامبرده شده است.

در این سند، روسیه و چین به عنوان اصلی‌ترین تهدید برای امنیت آمریکا در صدر قرار داده شده اند.

دراین سند آمده است: "تعداد بازیکنانی که ایالات متحده را هدف قرار می دهند در جهان در حال افزایش است. روسیه و چین در سراسر جهان فعالیت می کنند و از تمام ابزارهای قدرت ملی علیه آمریکا استفاده می کنند. این کشور هل طیف وسیعی از قابلیت های اطلاعاتی مدرن را در اختیاردارند."

 تهدیدهای دیگر در این سند شامل کشور های کوبا، ایران، کوریای شمالی همچنین جنبش حزب الله، دولت اسلامی * و سازمان های تروریستی القاعده و همچنین سازمان های جنایی فراملی است. سه کشور نامبرده از جمله تهدیداتی است که  در شرایط فعلی از نقطه نظر سازمان ضد اطلاعات آمریکا مقابله با آنها در درجه اول قرار داده شده است.

قصد ترامپ برای افزایش بودجه مقابله با روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
قصد ترامپ برای افزایش بودجه مقابله با روسیه و چین

 در درجه دوم مقابله با سیستم های پیچیده‌ای قرار داده شده که به گفته سازمان ضد جاسوسی آمریکا این "بازیکنان" در اختیار دارند. این نهاد آمریکایی توجه بیشتر را  روی وسایل بیومتریک، سیستمهای نظارت و پردازش اطلاعات و مکانیزم رمزگذاری پیشرفته و همچنین تحلیل داده ها مبذول داشته است.

 در این سند همچنین گفته می‌شود که "این فناوری ها فرصت های جدیدی را برای مخالفان فراهم کرده اند تا از اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک در دستیابی به اهداف خود در زمینه امنیت اقتصادی و فشار بر رقبای خود استفاده کنند."

نویسندگان این سند معتقد اند که استراتژی جدید سازمان ضد اطلاعات آمریکا، هدف سازمان های اطلاعات خارجی  هدف قراردادن بخش بزرگی از وزارتخانه‌ها و نهادها، آزمایشگاه‌ها، بخش مالی، کارخانه‌های صنعتی و غیره در آمریکاست.

 این در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ در بودجه پیشنهادی آمریکا افزایش بودجه برای مقابله با روسیه و چین را ارائه داد. در بودجه پیشنهادی ترامپ به کنگره، همچنین مبلغ 740.5 میلیارد دالر برای امنیت داخلی آمریکا اختصاص داده شده است که اولویت آن بر جنگ افزارهای سایبری، فضایی و توانمندسازی برای عملیات‌های مشترک با پنتاگون در هوا، زمین، دریا، فضا، سایبر، هوش مصنوعی، فناوری نسل پنجم ارتباطات و مافوق صوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала