وزارت داخله منسوبین پولیس را از مصاحبه با رسانه‌ها منع کرد

© Photo / فیسبوک وزارت امور داخلهمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان
مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله طی یک هدایت رییسان، فرماندهان و منسوبین پولیس را از هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله امروز (دوشنبه، 21 دلو) در یک هدایت تازه از رییسان، فرماندهان و منسوبین پولیس ملی خواسته است که با رسانه‌ها مصاحبه و از موقف رسمی اظهار نظر نکنند.

وزارت داخله گفته است که این امریه به‌منظور حفظ اسرار وظیفوی و جلوگیری از پراکندگی در قسمت ارایه‌ی اطلاعات به شهروندان صادر شده است. در این امریه به ماده 30 قانون پولیس استناد شده است.

  اعتراض رسانه‌های افغانستان در برابر برخورد دوگانه‌ حکومت  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض رسانه‌های افغانستان در برابر برخورد دوگانه‌ حکومت

براساس هدایت وزارت داخله، تمامی کارمندان این وزارت نمی‌توانند اسرار، اسناد تقرر، تبدیلی، ترفیعات و دیگر احوال ذاتی را در صفحات اجتماعی نشر کنند.

کارمندان وزارت داخله همچنان از نشر تصاویر منسوبین با یونیفورم، وسایط، اسلحه، تجهیزات، جلسات و مراسم تبریکی در صفحات اجتماعی منع شده‌اند. این کارمندان نمی‌توانند در مورد چگونگی بازرسی، تحقیق دوسیه‌های جنایی، دست‌آوردها و دیگر موارد مربوط به عملیات‌های ضدجرایم و انتقاد از رهبری و منسوبین برحال و برکنارشده در رسانه‌ها صحبت کنند.

وزارت داخله تاکید کرده‌است که تنها مرجع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی از کارکردهای وزارت امور داخله، ریاست عمومی ارتباطات استراتژیک است که اطلاعات را از طریق وبسایت و صفحات رسمی وزارت داخله به نشر می‌رساند.

وزارت داخله در ادامه گفته است که ریاست عمومی امنیت داخلی و ریاست عمومی ارتباطات استراتژیک مسئولیت کنترل و نظارت از تحقق این امر را به عهده دارند.

این اقدام وزارت داخله، تنها چند روز پس از اعتراض رسانه‌‌ها نسبت به محدودشدن دسترسی به اطلاعات صورت می‌گیرد.

طی روزهای گذشته، بیش از 30 رسانه دیداری و شینداری در نامه‌ای از آنچه وضع محدویت شدید بر دسترسی به اطلاعات خواندند، اعتراض کردند.

این اعتراض با حمایت گسترده داخلی و بین‌المللی رو به رو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала