غنی: محدودیت‌ها سد راه انکشاف شهری در افغانستان است

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس غنی در دهمین مجمع جهانی شهری در ابو ظبی گفته است که محدودیت‌های موجود سد راه انکشاف شهری است و این محدودیت ها باید هرچه سریعتر از میان برداشته شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دهمین مجمع جهانی شهری روز گذشته(20دلو) در ابوظبی مرکز امارات متحده عربی با حضور رئیس جمهور غنی، آنتونیو گوتریش سرمنشی سازمان ملل متحد و شمار دیگر از رهبران جهان گشایش یافت.

آقای غنی در سخنرانی‌اش در این نشست گفته است: "ما که در 40 سال گذشته با جنگ تحمیلی در افغانستان مواجه بوده‌ایم، دیالوگ خلاقانه شهری را پیشه کرده‌ایم. ماه گذشته من شخصاً در 22 ناحیه شهر کابل و 14 ولسوالی افغانستان با مردم در این مورد صحبت کردم. مردم این درک را دارند که اولویت‌های شان چه باید باشد."

گفتنیست که اشرف غنی در این سفر شام روز گذشته با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امورخارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی دیدار و در مورد روابط استراتژیک و همچنان گسترش مناسبات تجارتی و اقتصادی میان افغانستان و امارات متحده عربی و مسایل منطقه ای گفتگو کرده است.

به نقل از خبرنامه  منتشره ارگ، رییس جمهور غنی عصر روز گذشته(یک‌شنبه، دلو) در شهر ابوظبی با میمونه محمد شریف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس اجرایی مؤسسه یو.ان هبیتاتUN-Habitat) ) نیزدیدار کرده است.

رئیس جمهور غنی در این دیدار فعالیت های موسسه یو.ان هبیتات را هماهنگ با نیازمندی ها و اولویت های شهرهای افغانستان ندانسته، خواهان اصلاح فعالیت های این موسسه در افغانستان شده است.

بر اساس گزارش، میمونه محمد شریف نیز در این دیدار وعده داده که فعالیت های این اداره بر اساس اولویت های توسعۀ شهری در افغانستان تنظیم خواهد شد.

خانم محمد شریف تاکید کرده که روی یک طرح کار خواهد کرد و آن را با حکومت افغانستان شریک می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала