ترکیه: بیش از ۱۰۰ هدف ارتش سوریه منجمله یک هلیکوپتر را از بین بردیم

© AFP 2023 / Bulent Kilicترکیه: بیش از ۱۰۰ هدف ارتش سوریه منجمله یک هلیکوپتر را از بین بردیم
ترکیه: بیش از ۱۰۰ هدف ارتش سوریه منجمله یک هلیکوپتر را از بین بردیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که در جواب راکت‌اندازی ارتش سوریه بر نیروهای ترکی در ادلب، ۱۰۱ موضع ارتش سوریه از بین برده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه، ۱۰ فبروری) اعلام کرده بود که در نتیجه راکت‌اندازی ارتش سوریه بر مرکز نظارتی ترکیه در شهر ادلب، پنج نظامی ترکی کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

تانک های  ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
درگیری شدید بین نیروهای ترکیه و سوریه

به تاریخ ۳ فبروری، در نتیجه راکت‌اندازی از جانب ارتش سوریه در ادلب، هشت نظامی ترکی و افراد ملکی جان باختند. به گفته رجب طیب اردوغان، در نتیجه اقدامات واکنشی ترکیه به این حمله، ۷۶ سرباز سوری کشته شده اند.

در خبرنامه نشرشده توسط وزارت دفاع ترکیه آمده است: "براساس آمار ابتدایی، ۱۱۵ هدف ارتش سوریه مورد حمله قرار گرفته،‌۱۰۱ هدف از بین برده شده است، منجمله سه عراده تانک و یک فروند هلیکوپتر نیز از بین رفته اند. عملیات جریان دارد".

قبل از این اردوغان گفته بود که وی از ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش خواسته است تا بر بشار اسد، رئيس جمهور سوریه فشار وارد نموده تا ارتش سوریه حملات در ولایت ادلب را توقف دهد و تا آخر ماه فبروری از مراکز نظارتی ترکیه دور باشند، در غیر آن واکنش نظامی در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала