گفتگوی جواد ظریف با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

© AFP 2023 / Atta Kenareگفتگوی جواد ظریف با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه
گفتگوی جواد ظریف با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دیدار وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه آخرین تحولات مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، امروز شنبه تاریخ 8 فبروری با جیر پیترسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و آخرین تحولات در ادلب بحث و گفتگو کردند.
وزارت امور خارجه ایران با نشر این خبر گفته است: "در دیدار آقای جیر پترسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مورد آخرین تحولات سوریه و شهر ادلب مورد بررسی قرار گرفت."
از سویی هم آقای ظریف در این دیدار با اشاره به راه حل سیاسی بعنوان تنها راه حل بحران سوریه بر آمادگی کامل ایران برای هر نوع همکاری به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.
به نوبه خود، جیر پیترسون به ظریف در مورد روند تسویه حساب سیاسی بحران سوریه ابراز نظر کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، پیشتر گفته بود كه وی از ولادیمیر پوتین همتای روسی خود، خواسته است كه به بشار اسد رئیس جمهور سوریه فشار بیاورد تا اردوی سوریه حملات در ولایت ادلب را متوقف كند و تا پایان ماه فبروری از پست های ترصدی ترکیه عقب نشینی کند. وی تهدید کرد، که در غیر این صورت پاسخ نظامی خواهد داد. جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزراشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала