آمریکا: ماموران فاسد در افغانستان باید محاکمه شوند

© ARG - ارگ- FBدیدار رئیس جمهور با آلیس ویلز در کابل
دیدار رئیس جمهور با آلیس ویلز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا دست داشتن پلیس کابل در فروش و قاچاق مواد مخدر را ناامید کننده خوانده می‌گوید برای تطبیق قانون، مهم است تا در برابر مسؤولان مفسد اقدام شود.

به گزارش اسپوتنیک،  الیس ویلز؛ معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، امروز شنبه (۱۹ دلو) درپیامی در توییترش نوشته‌است که قاچاق مواد مخدر،‌ دامنه بی‌ثباتی در افغانستان را گسترش داده و روند حکومت‌داری خوب و توسعه اقتصادی را نیز مختل کرده‌است.

خانم ویلز در پیام خود تاکید کرده‌است که برای تطبیق قانون، مهم است تا در برابر مسؤولان مفسد اقدام شود.

این پیام معاون وزارت خارجه امریکا پس از آن نشر شده که اخیرا شش مقام ارشد پولیس مبارزه با مواد مخدر در کابل به اتهام قاچاق و فروش این مواد و رهبری باندهای مافیایی بازداشت شدند.

نصرت رحیمی؛ سخنگوی وزارت داخله روز پنج‌شنبه (17 دلو) گفت که این افراد، در قاچاق و توزیع مواد مخدر در کابل دست داشته‌اند.

سخنگوی وزارت داخله گفت که این افراد در ولسوالی سالنگ ولایت پروان زمانی بازداشت شدند که می‌خواستند به آسیای مرکزی فرار کنند.

به گفته‌ی آقای رحیمی، میان احمد رییس گروپ افغان سویس نیز بود و مواد مخدر را در تمام حوزه‌های کابل "تکثیر" می‌کرد و از فروشندهای مواد مخدر باج می‌گرفت.

سخنگوی وزارت داخله همچنان گفت که این وزارت در نتیجه‌ی عملیات‌های پولیس در یک ماه گذشته در سراسر کشور، ۱۷۷۳ تن را به اتهام جرم‌های متفاوت بازداشت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала