اعزام قطعات خاص جنگی ترکیه به سوریه

© REUTERS / Umit Bektas/اعزام قطعات خاص جنگی ترکیه به سوریه
اعزام قطعات خاص جنگی ترکیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه به پسته های ترصدی در ولایت ادلب قطعات خاص را اعزام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک. یک رسانه ترکی امروز جمعه از اعزام قطعات خاص اردوی ترکیه به پسته‌های ترصدی در منطقه خلع سلاح ادلب خبر داده است.

اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
تهدید اردوغان به حمله نظامی به سوریه

خبرگزاری "آناتولی" در این رابطه اعلام کرد: "قطار وسایط نظامی متشکل از 150 کامیون با نیروهای خاص، تجهیزات نظامی و مهمات، به منطقه سرحدی ریحانلی در ولایت جنوبی ختای ترکیه با سوریه رسید و از آنجا مسیر را به سمت سوریه ادامه خواهد داد. "
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، پیشتر گفته بود كه وی از ولادیمیر پوتین همتای روسی خود، خواسته است كه به بشار اسد رئیس جمهور سوریه فشار بیاورد تا اردوی سوریه حملات در ولایت ادلب را متوقف كند و تا پایان ماه فبروری از پست های ترصدی ترکیه عقب نشینی کند. وی تهدید کرد، که در غیر این صورت پاسخ نظامی خواهد داد. جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزراشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала