کمک 2 میلیون دالری امریکا به ازبکستان بخاطر توسعه روابط با افغانستان

© Photo / Twitter/SecPompeoکمک 2 میلیون دالری امریکا به ازبکستان بخاطر توسعه روابط با افغانستان
کمک 2 میلیون دالری امریکا به ازبکستان بخاطر توسعه روابط با افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا می گوید که روابط نزدیک ازبکستان با افغانستان به صلح در سراسری آسیای میانه کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در تاشکند می گوید که امریکا 1 میلیون دالر را برای اصلاحات در بخش مالی کشور ازبکستان و 1 میلیون دالر دیگر بخاطر توسعه روابط ازبکستان با افغانستان به این کشور اختصاص داده است.

او به عبدالعزیز کمیلوف وزیر خارجه ازبکستان گفت: "وزیر خزانه داری ایالات متحده به زودی کمک های مالی برای بخش های کلیدی مالی و اصلاحات مالیاتی ارائه خواهد داد، من خوشحالم که امروز اعلام می کنیم با موافقت کنگره یک میلیون دالر را در بخش های فنی، اصلاحات در بخش مالی کمک می کنیم".

این مقام بلندپایه امریکایی می افزاید که امریکا برای توسعه روابط میان ازبکستان و افغانستان و به هدف امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

او افزود: " ایالات متحده یک میلیون دالر را برای توسعه روابط میان ازبکستان و افغانستان کمک خواهد کرد، روابط نزدیک‌تر میان ازبکستان و افغانستان کمک به صلح و رفاه نه تنها در اینجا بلکه در افغانستان و سراسری آسیای میانه کمک خواهد کرد".

بازید وزیر خارجه امریکا از تاشکند شامل یک تور از 29 جنوری تا 4 فبروی می باشد، پیش از این نیز پیش بینی می‌شد که این سفر در اولایل ماه جنوری انجام شود، اما به دلایل وضعیت پیچیده در خاورمیانه به تأخیر افتاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала