سپاه قدس از فلسطین در مبارزه با اسرائیل حمایت کرد

© Photo / IRNAسردار اسماعیل قاآنی
سردار اسماعیل قاآنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسماعیل قاآنی قوماندان جدید نیروهای ویژه قدس سپاه انقلاب اسلامی از فلسطینیان حمایت کرد.

خاطرنشان می شود که قاآنی با اسماعیل هنیه رهبر حماس در نوار غزه گفتگوی تلیفونی داشت و پس از طرحی که ایالات متحده پیشنهاد کرد با وی در مورد اوضاع منطقه صحبت نمود. همین موضوع از طریق تلیفون بین قاآنی و منشی عمومی گروه جهاد اسلامی ضیاء النهال مورد بحث قرار گرفت.

بیت المقدس - اسپوتنیک افغانستان
قدس پایتخت فلسطین است

تسنیم به نقل از قاآنی خبر داده است: این طرح شرم آور و مرده محكوم به ناكام ماندن است.

در اوایل جنوری سال جاری، قاآنی جایگزین قاظم سلیمانی به حیث رئیس نیروهای ویژه قدس مسئول عملیات ایران و دستور امور نظامی در خارج از کشور شد. سلیمانی در یک عملیات امریکایی در بغداد در شب 3 جنوری درگذشت.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ پیشتر نتیجه "معامله قرن" را اعلام كرده بود - پیش نویس توافق بین اسرائیل و فلسطین ، كه باید به درگیری در منطقه پایان دهد. این طرح ایجاد کشور فلسطین و تضعیف آن را فراهم می کند ، در حالی که اسرائیل کنترل شرق رودخانه اردن را حفظ خواهد کرد ، و بیت المقدس پایتخت جدا ناپذیر آن خواهد بود. نخست وزیر اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو گفت: این توافق همچنین پایتخت فلسطین را به عنوان شهر ابو دیس در حومه شرقی اورشلیم ، "پشت حصار" این شهر به رسمیت می شناسد.

محمود عباس ، رهبر فلسطین ، این طرح جدید را رد كرد و گفت فلسطینی ها اصرار داشتند كه در سال 1967 دولت خود را در اورشلیم به رسمیت بشناسند. رئیس جمهور ایران ، حسن روحانی گفت که "قرارداد قرن" پیشنهادی ایالات متحده در مورد اسرائیل فلسطین و اسرائیل "منزجر کننده ترین طرح قرن" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала