غنی: به خواست های مردم ولایت غور رسیدگی می شود

© ارگ ریاست جمهوری غنی: به خواست های مردم ولایت غور رسیدگی می شود
غنی: به خواست های مردم ولایت غور رسیدگی می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان عصر امروز از طریق ویدیو کنفرانس به مشکلات و خواست های مردم ولایت غور گوش داد.
اعلامیه ارگ ریاست جمهوری در پیوند به اعتراضات مردم ولایت غور - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه ارگ ریاست جمهوری در پیوند به اعتراضات مردم ولایت غور

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، عصر امروز از طریق ویدیو کنفرانس به مشکلات و خواست های مردم ولایت غور گوش داد.

در این ویدیو کنفرانس که در ارگ انجام شد، ابتدا محمد حسن حکیمی به نمایندگی از حرکت راه و روشنی و فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور صحبت کردند و مشکلات مردم آن ولایت را در عرصه های مختلف با رئیس جمهور شریک ساختند.

آنان ضمن تقدیم سلام ها و تمنیات نیک مردم ولایت غور به رئیس جمهور، گفتند که غور در قلب افغانستان موقعیت دارد و فرزندان این ولایت در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور صادقانه خدمت می نمایند.

همچنان آنان از رهبری خردمندانۀ و تلاش های رئیس جمهور در پنج سال گذشته که جایگاه افغانستان را در منطقه و جهان ثابت ساخت، تشکر کردند و همچنان از تمام برنامه های رئیس جمهور به ویژه روند صلح باعزت، در مطابقت به قانون اساسی و با حفظ دستآوردهای دو دهۀ گذشته تحت رهبری و مالکیت حکومت افغانستان حمایت خویش را ابراز داشتند و خواهان احداث سرک هرات – غور که پنج ولایت کشور را با هم وصل می کند، شدند.

بزرگان مذکور با بیان اینکه مردم ولایت غور همیشه در کنار نظام و دولت شان بوده و در انتخابات و سایر روندهای ملی اشتراک گسترده داشته اند، خواستار آغاز کار احداث ۴۰ کیلومتر سرک ولایت غور که در بودجه گنجانیده شده، استخدام کادرها در حکومت، آغاز کار برق سولری و وصل شدن این ولایت به شبکه ملی برق، توجه به منار جام، تقویت تشکیلات نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در غور و تداوم عملیات ها در برابر دشمن شدند.

سپس امرالله صالح معاون اول تیم انتخاباتی دولت ساز صحبت کرده، گفت: خواست ها و پیشنهادات مردم ولایت غور را در قسمت تامین امنیت، ادامه عملیات ها در برابر دشمن و استخدام کادرهای آن ولایت با رئیس جمهور در میان گذاشتم.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های متذکره، از مردم ولایت غور بخاطر اینکه خواست ها و پیشنهادات شان را به گونه منسجم و سازنده شریک ساختند و همچنان از نظریات نیک، دیدگاه ملی، نظام محور، تعهد به قانونمندی و قانون اساسی بحیث وثیقۀ ملی تشکر کرد و گفت که موقف اصولی تان در خصوص برنامه های صلح و رفاه ستودنی است.

وی با تاکید، بر اینکه باید عظمت غور دوباره احیا شود و ما بتوانم به مردم این ولایت خدمات بیشتر نمائیم، از شجاعت و دلیری جوانان ولایت غور در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکر کرده، گفت که هنوز هم جای کادرهای نظامی این ولایت به ویژه دگرجنرال محی الدین غوری قوماندان اسبق قول اردوی ۲۰۷ ظفر هرات و داکتر ابراهیم خالی است.

رئیس جمهور گفت که عملیات ها ادامه می یابد و در قسمت استخدام کادرها، ما خواهان مشارکت تمام افغان ها به شمول کادرهای ولایت غور هستیم و امیدواریم روی معیارها در این خصوص به نتیجه برسیم.

رئیس جمهور غنی از حرکت جامعه مدنی غور ابراز امتنان کرده گفت که حسابدهی و شفافیت بدون جامعه مدنی به میان نمی آید. وی به سرپرست وزارت های مالیه و ترانسپورت هدایت داد تا مراحل تدارکاتی ۴۰ کیلومتر سرک غور را سرعت ببخشند و مردم این ولایت باید شاهد اقدامات عملی باشند و در قسمت پنج میگاوات برق سولری غور که در بودجه گنجانیده شده است، اقدام صورت گیرد.

رئیس جمهور کشور گفت که اتصال غور به شبکه ملی برق جزء اهداف ما می باشد و برق وارداتی نیز به سرعت در حال انکشاف است و ولایات غور و فراه در آن شامل می باشند.

وی همچنان گفت که پروژه آب آشامیدنی شهر فیروز کوه که ۹ کیلومتر می باشد، روی دست است و با بهره برداری آن ۷۲۰۰ خانواده از آب صحی آشامیدنی مستفید خواهند شد و در قسمت مدیریت بندهای آبگردان، تحکیم سواحل، بازاریابی به محصولات زراعتی غور به ویژه پشم و گوشت توجه صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت، که منار جام سمبول پرافتخار تمام افغانستان است و هیات باستان شناسی فرستاده می شود و به داکتر قیومی هدایت داد تا شرایط کار اساسی را به هیات متذکره بخاطر حفظ منار جام فراهم سازد.

در این ویدیو کنفرانس داکتر همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه، محمد یما شمس سرپرست وزارت ترانسپورت و انجنیر امان الله غالب رئیس دافغانستان برشنا شرکت، در مورد وجوه مالی و پروژه های مربوطه ادارات متذکره در ولایت غور نیز معلومات ارائه کردند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала