نزدیک شدن ماهواره "بازرس" روسیه به ماهواره "جاسوس" آمریکا

© Depositphotos.com / Cookelmaنزدیک شدن ماهواره "بازرس" روسیه به ماهواره "جاسوس" آمریکا
نزدیک شدن ماهواره بازرس روسیه به ماهواره جاسوس آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های آمریکایی از نزدیک شدن ماهواره نظامی روسیه به ماهواره جاسوسی ایالات متحده آمریکا خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی  The Driveاز نزدیک شدن ماهواره نظامی - Cosmos-2542روسیه به ماهواره جاسوسیUSA-245آمریکایی خبر داده است.

این نشریه آمریکایی با اشاره به توئیت مایکل تامپسون ، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه پوردو« متخصص علوم آسترودینامیک» می نویسد که ماهواره اول، مدار خود را با ماهواره دوم همگام کرده و در فاصله حدود 150-300 کیلومتری آن قرار گرفت.

تامپسون این اطلاعات را با بررسی  داده های قابل دسترسی فرماندهی نیروی هوایی آمریکای شمالی این   دریافت کرد.

نشریه خاطرنشان ساخته است، از آنجا که شکل ظاهری ماهواره آمریکایی USA-245 مشخص است، بعید به نظر می‌رسد که عکس گرفتن از این فضاپیما برایCosmos-2542   جالب باشد. نشریه می‌نویسد ، که ماهواره روسی احتمال دارد از راه دور در حال تمرین روش های تأثیر گذاری بر ماهواره آمریکایی باشد.

    نشریه یادآوری می شود که در مدارهای نزدیک زمین علاوه بر تأثیر مستقیم  Kinetic و اثرات روباتیک، می توان از مواد شیمیایی ، رادیو الکترونیکی ، مایکروویو و لیزر برای سرکوب فضاپیمای دشمن استفاده کرد.

 پیش ازاین در ماه آگست 2019 وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفقانه ماهواره های Cosmos-2535 و -2536 خبر داد.

 "ماهواره Cosmos-2535   " در ماه نوامبر سال 2019 با موشک سبک "سایوزـ 2.1 و"  با بلوک سرعت بخش "ولگا" ازپایگاه فضایی "پلستسک" به فضا  پرتاب شد. وظایف این فضاپیما نظارت بر وضعیت ماهواره های روسی و بررسی سطح زمین بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала