واکنش ارگ به گفته‌های سیگار مبنی بر ازهم پاشیدن افغانستان

© Photo / M.Naderiواکنش ارگ به گفته‌های سیگار مبنی بر ازهم پاشیدن افغانستان
واکنش ارگ به گفته‌های سیگار مبنی بر ازهم پاشیدن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهور افغانستان در واکنش به سخنان جان سپکو، گفته است که افغانستان طی چند سال آینده به پای خود ایستاد خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کلید گروپ، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به گفته‌های بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) که گفته بود که هرگاه کمک‌های جهانی به افغانستان قطع شوند، حکومت این کشور ازهم خواهد پاشید. گفته است حکومت افغانستان از دوسال به این‌سو روی یک برنامه‌ی مالی کار کرده و تا چهارسال آینده به حد خودکفایی خود خواهد رسید.
واکنش ارگ درحالیست که جان ساپکو، بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان که در یک کمیتۀ کانگرس امریکا سخن می‌زد، گفت که هنوز هم فساد در افغانستان یک مشکل فراگیر است و به گفتۀ او از کمک‌های امریکا به افغانستان باید نظارت جدی شود.
جان ساپکو، هشدار داد که هرگاه کمک‌های جهانی به افغانستان قطع شوند، حکومت این کشور ازهم خواهد پاشید.
او تأکید کرد که فساد در افغانستان اوج گرفته‌است و اقتصاد این کشور نیز روبه بدتر شدن است.
جان ساپکو، افزود که اوضاع امنیتی افغانستان به بن بست مرگبار شباهت دارد و فساد نیز در این کشور بی‌داد می‌کند: «رئیس پیشین سستیکا یا فرماندهی مشترک انتقال امنیتی افغانستان تخمین زده‌است که 50 درصد از نفتی که به نیروهای افغانستان می‌دهیم ناپدید می‌شود؛ یعنی فساد یک مشکل قابل توجه است».
جان ساپکو، به این باور است که نبود نظارت از کمک‌های امریکا به افغانستان، به این می‌ماند که تمامی دالرها و یوروهای کمک شده به کشور را در چهار راه مسعود کابل انبار کرد و آتش زد: «اگر نیروهای مان را بیرون بکشیم، شماری می‌گویند که اوضاع افغانستان بدتر خواهد شد؛ اما اگر کمک‌های ما قطع شوند بدترین چیزی که برای افغانان اتفاق خواهد افتاد این است حکومت افغانستان از هم خواهد پاشید؛ زیرا بیش از 70 درصد بودجه افغانستان از امریکا و کمک کننده‌گان دیگر می‌آید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала